Gå til innhold

10mnd hun drikker ikke melk får bare mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært slik siden hun var 8mnd,hun drikker vann spiser frukt og ellers godt med mat.

moren ammer henne innimellom..ikke hver dag.

men hun drikker bare noen sek.

tenger ikke de melk når de er så små?

hun var 1kilo større enn min datter ved fødsel hun er nesten 3mnd gamlere en min og no veier de ca det samme

(hun er vel 300gr. mer enn min datter ) og er like så lange.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo klart hun skal ha melk. Enten mm eller mme! Vanlig melk fra 12 mnd.

Mi tulle på 9 mnd får mm 4 ganger i døgnet.

Hun får forhåpentligvis i seg litt melk gjennom grøten, men det er fortsatt for lite.

Skrevet

Vi har hatt dette tema oppe på barselgruppa fordi det flere nå som ikke ammer lenger. Barna våre er fra 8mnd-10mnd. Derfor har vi spurt helstasjonen og de sier at vi ikke skal trenge og gi mme, fordi de får nok melk gjennom grøten evt. vellingen de får i løpet av en dag.

Så jeg vil ikke si det er noe i veien med at hun ikke får melk, for jeg regner jo med at hun får grøt.

Må selv si at jeg gi to flakser på 120ml mme i løpet av en dag selv, ikke fordi jeg tror han trenger den, men for kos før han sover på dagen..........

Skrevet

ikke så mye grøt..mer brødskiver hun spiser visstnok 2 stk til fraokost så er det banan fruktpuree middag osv. hun får nok grøt innimellom men ikke fast.

Men dette er egentlig ikke noe jeg har noe med, men lurte på om det kunne ha noe med veksten å gjøre? Eller er det dumt tenkt.?

Skrevet

Nei, tror ikke det har med veksten og gjøre. Barn vokser forskjellig. Men skulle tro hun behøvde mer melk da. Ikke nødvendigvis drikke altså, men melk. Barn trenger melk.

Skrevet

Sønnen min fikk mme da han var liten. Fra fem mnd alder begynte han å nekte det. Da grøt og middagsmåltider var etablert ville han overhodet ikke ha melk. Jeg snakket med hs som sa at det ikke gjorde noe..

Skrevet

Dattera mi drikker veldig veldig lite melk. Hs sa jeg skulle være glad for det jeg får i henne, men ikke prøve å presse henne. Hun får for tiden grøt 2 ganger om dagen for at hun skal få i seg mest mulig melk. Hun er 11 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...