Gå til innhold

Hjemme og fortsatt i live :)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Først og fremst tusen takk for all støtten dere har gitt meg og at dere har tenkt på meg det siste døgnet. Det rørte skikkelig å se at dere har spurt etter meg :)

Operasjonen gikk veldig fint. De fant ingenting. Ingen cyster, ingen endometriose og ingen arrvev. Eggledere er åpne osv. Fikk til og med et papir hvor det står at alt er helt normalt. Så da er vi helt uforklarlige barnløse og det blir IVF.

Mamma fikk sitte inn med meg til jeg ble kjørt inn på operasjonstuen og de hentet henne med en gang jeg kom ut igjen. De var kjempe koselige inne på operasjonstuen og den eneste mannen som var der var anestesilegen og han hadde jeg fått snakke med på forhånd.

Da jeg begynte å vokne fikk jeg smertestillende intravenøst av sykepleier og en liten bamse av mamma som jeg kunne holde i. Når jeg kom litt mer til meg selv fikk jeg spise og tisse så alt så helt bra ut. Var kjempe pigg så jeg fikk gå etter de to obligatoriske timene man må ligge etter operasjon.

Vi kom ut på plassen forran riksen og jeg satt på en benk mens mamma skulle hente bilen. Etter en liten stund ble jeg kanon kvalm og begynte å svimle.... og gjett hva... jente gikk rett i bakken og det neste jeg viste var at det var sykepleier rundt meg og de fikk meg over i seng. Deretter forsvant jeg igjen og det neste jeg viste var at jeg var på akuttmottaket.

Der kom gyn som hadde operert meg og sa at det var nok en litt sein og kraftig reaksjon på narkosen så de ville ha meg noen timer oppe på overvåkningen igjen.

Når jeg hadde vært der en stund følte jeg meg helt pigg igjen. Fikk spist litt igjen og var på do igjen. Så kommer gyn inn igjen og sier: " Nå kommer du til å bli sur på meg...." "Hæ?" var mitt svar. Gyn: "ja overlegen vil ikke at du skal reise hjem så du blir overflyttet til observasjonsposten på gyn for å være der til i morgen..."

Jeg og mamma begynte egentlig bare å le... Jeg fikk ikke lov å gå lenge av gangen så jeg måtte sitte i rulestol.

Så det ble nok overnatting på riksen i stedet for hos mamma.

Men i dag er jeg mye bedre. Alle reaksjoner på narkosen er borte så nå er det bare vanlige postoprative ting som litt kvalme, vondt i skuldrene (pga luften de setter inn) og at sårene gjør litt vondt når jeg beveger meg og selvfølgelig litt vondt i halsen etter intubasjonen. Men alt dette vet man jo at går over så det gjør ingenting.

Det er utrolig deilig å være ferdig og etterhvert kunne begynne å se fremover igjen. Er fryktelig sliten og det virker som kroppen har litt tungt for å forstå at nå er det lov å slappe av.

Igjen: Tusen takk for at dere har vært her!!!!!!!!!

Stor klem til dere alle

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6302204-hjemme-og-fortsatt-i-live/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Susse,

Så kjekt å sjå at det har gått bra og at du endelig er ferdig:-)

Tok sjølv lap for 2 veker sidan. Kvidde meg masse i forkant, men synes det gikk veldig bra. Blei som deg veldig dårlig av narkosen og kastet opp når eg hadde tenkt å reise heim, så det blei noken timer ekstra på sykehuset.......

Så godt at dei ikkje fant noke galt da. Du skal sjå at det no ordner seg.

Dei fant ingenting på meg heller, så eg skal prøve pergo i 4 månder før prøverør. Eg hadde fått beskjed om pco/pcos i forkant ved UL, men dette kunne legen som opererte meg ikkje sjå:-) Var HEILT frisk sa han.

Ønsker deg god bedring, og masse lykke til fremover:-)

Klem

Jippi, jippi, jippi, de fant ingenting, og enda mere jippi for at dette gikk greit tross alle bekymringer på forhånd!

Men hæ- måtte du intuberes? Fordi du svimte av da eller?

Jeg må si jeg syns du er tøff- jeg hadde ikke vært glad for å måtte overnatte på sykehus.

God bedring og STOR klem :o)

Det er godt det er overstått. Og du har vært kjempe tøff som har vært gjennom dette som du fryktet som værst. Det er godt å høre at det går bra med deg nå, og nå vet du at det ikke er noe galt også. Vil bare ønske deg lykke til videre! :-)

Annonse

Tusen takk jenter!

Kanskjesnart: Intubasjonen var under selve operasjonen. Det er helt normalt når man får full narkose for da puster du ikke selv....

Nå blir det spennende å gå å vente på brev fra riksen med når vi skal komme inn til den samtalen som setter igang det første forsøket.

Det skal bli deilig å få brevet så man har en dato å forholde seg til.

Klem

Så fint at det gikk bra! Godt å ha det overstått?

Du høres ut som meg. Jeg gikk også i bakken, men det var da jeg var på do. Måtte hentes av to sykepleiere og bæres til senga. Litt flaut! Haha! Kan le av det nå, men det var ikke noe gøy da. Jeg måtte også overnatte. Kjedelig.

Lykke til med rekonvalisensen! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...