Gå til innhold

RØYK DREPER

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

man burde kanskje ikke gå ut av huset engang.man kan jo plutselig bli overkjørt! hahaha.

Eller tenk om jeg plitselig detter ned trappa i dag, jeg som bor i tredje.kan skade babyen i magen da. må nok holde meg inne til babyen er født ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E d muuuuuuuuuulig seie nå barra eg??

Voldsomt t hakking på stakkars røykerar!!!

Fanatisk!

Alt e jo farlig... Kan jo ikkje slutta å leva sjøl om me e gravide då :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir så forbannet at jeg snart sprekker!!!! Hvorfor skal enkelte her inne bedømme andre gravide ut fra ting de gjør?? Jeg er selv røyker og vet meget godt at det er skadelig, MEN trenger vi å få det tykt i trynet på denne måten? Legen min mente det var mye bedre å ta en røyk ved akutt røyksug enn å ikke ta det, var mer skadelig å stresse barnet! Må ikke gå rundt å tro at vi røykere er negative mennesker fordi... Pass på deres egene saker mener jeg, jeg står for det jeg gjør, og det gjør nok andre røykere også... Er ikke så enkelt å slutte med røyken som andre ikkerøykere tror!! Slutt med slik nedsyking, dere gjør ikke hverdagen med å slutte å røyke noe enklere på den måten dere oppfører dere på... PS kjære anonym, jeg tørr faktisk å si min mening uten å sjule nicket mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre hvor eplekjekk kristin81 er.

Til din informasjon, så skjedde akkurat det med barnet til noen venner av meg.Han falt under lek. Han ligger nå på sykehus med kraniebrudd.

Ja, livet er farlig,men vi behøver vel ikke gjøre det farligere enn det er.

I så fall vil jeg jo oppmuntre deg til å kjøre bil uten sikkerhetssele.

For du skal jo dø en dag allikevel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere ANONYME så tøffe i tryne? Jeg har røyka i 10 år. Men har klart å slutte i forbindelse med sv og amming, og vært dum nok til å begynne igjen.......... Vet at det kan være vanskelig å slutte. Jeg, for min del, klarer ike røy

ke pga kvalme. (Og det er jo veeeeeeldig bra) Syns det er bra gjort av "storrøykere" å klare å kutte ned til f.eks halvparten.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes virkelig ingen unnskydning for å røyke når man er gravid, det er virkelig dårlig gjort ovenfor babyen i magen. Nå er det ikke lenger bare din kropp som forgiftes, men også et uskyldig lite barn som ikke kan velge hvilken kropp han skal bli til i. Jeg slutta røyke jeg, og mange som klarer det hvertfall de få ni mnd som babyen låner kroppen din. Går jo an å begynne igjen etterpå hvis man er så avhengig. Sorry, egentlig bryr jeg meg ikke om hva andre utsetter kroppen sin for, men når man har en baby i magen får man med ett et myyyye større ansvar. Synes dere virkelig at det er greit å røyke når man er gravid???

Kjenner flere med astma og allergi som hadde foreldre som røyka under graviditeten. Vil dere være den personen som gir babyen deres astma?? Ikke morro å ha astma altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer litt ang den kritikken som er her... Har det ikke gått an å legge inn et innlegg der dere kan ROSE røykere som strever for å slutte?? Hadde blitt mye koseligere her inne hvis dere kunne gjort det... Alle trenger oppmuntring! Blir lettere å slutte hvis en får høre at en er flink som prøver å slutte, enn å få slike negative innlegg slengt i trynet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplekjekk? jeg blir bare provosert av at de som røyker skal få kjeft her inne hver dag for at de ikke klarer å slutte å røyke.selfølgelig skal man prøve å unngå det som er farlig, men man trenger da vel ikke å sitte her inne å rakke ned på folk hele tiden?

i mitt første sv.skap røykte jeg fordi jeg var mye deprimert og ikke klarte å slutte.legen min anbefalte meg å heller kutte ned litt enn å slutte helt fordi det stresset babyen.men nå har jeg klart det bare på grunn av kvalme.og de som røyker vet at det skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man på død og liv forsvare røykere som røyker under sv??? Det er synd på fosteret, kan da ikke diskutere det. Hvis man er så jævla stolt over å røyke så får dere jammen tåle å høre sannheten. Stakkars stakkars røykerne, uff så synd det er på dere, blir "angrepet" sånn her inne. Jeg for min del synes synd på fosteret....

Har vært skikkelig avhengig av røyk selv, slutta flere ganger. Til slutt klarte jeg det for godt. Og jeg var VELDIG avhengig, røyka 20 om dagen i 14 år. Men før jeg ble gravid klarte jeg å slutte. Man må da kunne klare 9 mnd uten..

P.S jeg er ikke HI altså, er nok fler enn HI som er imot røyk under sv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snurremus,

Du har helt rett!

Jeg tror heller ikke diskusjonen blir opphisset pga de som prøver å slutte, for de prøver jo virkelig. De vet at det er det beste valget for barnet sitt.

Det som provoserer er de som sier at det er helt greit å røyke, og at det er mammas valg.

Jeg synes vi skal gi en honnør til de som sliter og som virkelig vil slutte, om enn de ikke klarer det.

Det er uansett mye bedre for bebisen at man reduserer røykingen litt, enn at man ikke forsøker i det helle tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, enig, jeg roser gjerne de som vil slutte opp i skyene, men jeg blir så utrolig provosert av de som må forsvare røykinga si med nebb og klør, særlig når det går utover fosteret....

Dere som vil slutte burde få all mulig støtte, for det er ikke lett, men det er mulig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da ALDRI vært noen som har forsvart røykere her, hvor får du det ifra?? Men hva er greia med å alltid måtte kritisere, er det for å føle seg bedre selv eller tror du/dere røykere ikke er klar over den "informasjonen" dere kommer med? Ingen som kommer med sine meninger om kosthold, mosjon osv, så det må jo være noe som tilfredstiller dere med å ta opp dette temaet hele tiden??

Hvorfor er dere anonym??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg signerer m anonym jeg for ikke bli gjenkjent...je har et barn m astma og jeg røyka ikke har heller aldri gjort det,så barna kan få det selv om ikke mora røyker oxo...mamma drakk og røyka når hun gikk m meg og jeg er helt normal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare mååå kritisere folk som mener det er ens eget valg å røyke under sv, at det må de få lov til. De fortjener å bli kritisert. For har fosteret noe valg??? Har du sett hvordan et foster reagerer på nikotin? Føler meg ikke noe bedre av å kritisere andre, men jeg kjemper gjerne for det lille nurket som ligger inni magen, som fortjener alt godt...

Man er jo anonym selv om man har nick, ingen vet hvem jeg er uansett, så hva er så innmari provoserende med at jeg trykker på anonymknappen??? Helst skulle jeg vel signert med fullt navn og telefonnummer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig kan man få astma uansett og selvfølgelig kan man slippe unna selv om man røyker, men det er jo myyye større sjangs for å bli rammet om man blir utsatt for røyking under sv... Er det vits i å ta sjangsen liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale noen til astma men nå er min så plaget m det.Legen sa at han er ekstrem ille bruker apparat på det verste og spray når ikke så lle har hatt det fra han var 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...