Gå til innhold

Hei alle desember jenter:)

Anbefalte innlegg

hvordan prevansjon har dere tenkt til og bruke etter svangerskapet? om dere nå skal bruke det.... har tenkt litt på dette! for jeg brukte p piller før... begynte på e.. men husker ikke navnet på de! og de måtte jeg bare slutte meg... fikk grise vondt i magen hele tiden! så jeg klarte rett og slett ikke og bruke de mer... så har blitt litt skeptisk for p piller etter det....så da lurer jeg egentlig på hva dere andefaler? er det noe dere har gode erfaringer med...sånn som p plaster eller hva det nå heter... er det noe og satse på?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6302020-hei-alle-desember-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

jeg har også tenkt litt på prevensjon.men finner bare ulemper ved alt.

får vondt i magen av p-piller.så jeg tenkte litt på p-sprøyte,men legen sa at da får man en stor dose av p-pille"stoffet", og p-staven sender vist også ut noe av det stoffet...så da kan det ende med at jeg blir enda dårligere.

å spiral.....det er jeg redd for...har ikke lyst på noe "oppi der"...

min mor hadde hormon spiral, å hun tok på 20 kg,fikk mørkere stemme og en liten sort bart på over leppen. hun lignet med andre ord min far.

så jeg vet ikke helt hva det blir til.

men innen jeg ble gravid (for andre gang) så hadde vi ikke sex rundt eggløsnings tidspunket. å det fúngerte fint i 2 år.

men jeg vet ikke...

hater også kondomer,syns det klør sånn av det..

Annonse

tusen takk for alle tips og svar:) da har jeg litt og tenke på... er litt skeptisk til alt etter jeg brukte p piller og fikk skrekken derifra.. men noe må man jo bruke... og kondom er jo en enkel greie det! men det er ikke samboeren noe glad i og bruke... og det skal jeg være enig i... er ikke det samme som uten lizzom.men har tenkt litt på minipilla.. men er ikke det sånn med den at man må ta den til fast til vær jævla dag da?må lizzom passe på og få tatt den til faste tiden vær dag.. eller har jeg hørt feil ang den?

nylino... Stremmer nok det med minipillen ja, de SKAL tas til omtrent samme tid hver dag.

Ellers kan jeg si at jeg brukte p-stav (jadelle, ikke imolanon) før jeg ble gravid og var forsåvidt ganske fornøyd med den. Ble ikke gravid i alle fall, og slapp å tenke på piller hver dag eller sprøyte hver 3. måned.

Vet ikke om jeg blir å bruke noe spesielt etter fødselen, har enda ikke bestemt meg. Mulig det bare blir den ekle kondomen før man prøver på å få en til =)

Har faktisk hatt en samtale med lege om dette. I og med at jeg ikke tåler p-piller eller p-sprøyte e.l.

Han sa at det beste for meg ville være hormonspiral. En som man ikke merker i det hele tatt.

Mamma tåler heller ikke p-piller o.l, men hormonspiral gikk greit. Så da satser jeg på det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...