selfangerkjerringa Skrevet 14. september 2006 #26 Skrevet 14. september 2006 Bra for hvem? Ikke for meg i hvertfall. Jeg var fullstendig utslitt. Vi hadde ikke annet valg, fordi vi bodde i ei lita 2-roms i tyskland. Men jeg er ikke tilhenger av å ha ungen på separat soverom for tidlig heller, det er klart. Antar vi kommer til å ha minstejenta på rommet vårt (i egen seng) til ca 4mnd. Hva mener du forresten med sosioøkonomisk gruppering i forhold til helsestatistikker? Er jo ingen tvil om at røykere ikke bør dele seng med barnet, det har ingenting med økonomi å gjøre. Det handler enkelt og greit om at røykere utsondrer stoffer som kan være farlige for barnet - og ligger man tett oppi hverandre blir barnet eksponert for disse stoffene.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #27 Skrevet 14. september 2006 Det er anbefalt av leger og jordmødre at den første tiden skal/ bør barnet ligge på foreldrenes soverom, men i egen seng, dette fordi vist barnet blir lagt alene på et stille rom har det letter for å gå inn i en djup søvn, der den ikke våkner igjen ( relatert til krybbedød) en baby skal og bør ha litt lyder rundt seg hele døgnet for å ikke sovne inn.... Dette blir spesielt anbefalt vist babyen er litt for tili født, da anbefaler dei å ba babyen på soverommet i 1 år, men i egen seng.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 14. september 2006 #28 Skrevet 14. september 2006 det er jo anbefalt å ha barnet på foreldrenes rom, i egen seng, frem til ihvertfall 6 mnders alder, pga krybbedød også.. jeg tør ihvertfall ikke ha han på eget rom de første mnd. tenker å legge han på eget rom når han er 6 mnd-1 år. etter fyllte 1 år vil jeg ihvertfall ha han på eget rom , så lenge det lat seg gjøre mtp boforhold da selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå