Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Er det noen som har erfaring med at fødselen starter med vannavgang (vannet går)? Kommer alt vannet ut på en gang, eller kan det komme ca. en desiliter først og resten senere? Enten har jeg enorme mengder med klar utflod, eller så har jeg lekket litt fostervann. Kanskje ligger hodet å sperrer for resten av vannet. Fødsel på gang?
selfangerkjerringa Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 da jeg fødte sist (2 1/2 år siden) hadde jeg så smått begynt å få rier da noe av vannet gikk. Jeg hadde flere vannavganger etter jeg ankom sykehuset, men det viste seg at "hovedposen" ikke var revnet før jordmor stakk hull på den. Så det GÅR an at det kommer i flere porsjoner ja Lykke til!!!
Boogie Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 På meg sa det splash uten forvarsel. Satt heldigvis på doakkurat da det skjedde, så jeg vet ikke hvor mye det var, men føltes som det var ganske mye. Skikkelig splash, som om noen helte en bøtte vann oppi do!! Etter det kom det jevnt litt fostervann for det produseres nytt hele tiden. Riene startet av seg selv ca 6 timer etter.
Lille Kamille Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Hos meg startet også fødselen med vannavgang. Jeg sto på kjøkkenet helt uforberedt og plutselig var buksa og sokkene søkk våte.. Fortsatte å lekke fostervann til fødselen var over. Riene startet ca 3 timer etter at vannet var gått. Jeg fikk beskjed om at hvis ikke riene startet før det var gått to døgn etter vannavgang ville jeg bli satt i gang.
Tredje nurk underveis Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Hvis hodet er festet, trenger det ikke være så masse vann som kommer. Hvis hodet ikke er festet, kommer det gjerne som et stort splasj. Hvis du er i tvil, kan du ta på deg et bind for å se om det blir vått. Da kan de sjekke om det er fostervann på føden. Uansett er det viktig at du ringer føden hvis du tror at vannet er gått.
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Med meg kom det bare DRÅPER... og da mener jeg dråper.. grunnen til at jeg reagerte var at det var vann... og ikke utflod..
Winterlady Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Min venninne opplevde at det gikk litt og litt- men det var nok til at hun skjønte at hun ikke kunne ha tisset på seg enda en gang(som hun først trodde) etter å ha skiftet truse..
Dane Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Jeg har lurt litt på en ting... hva hvis man tilfeldigvis står i dusjen når vannet går.... merker man det da? Hodet har ikke festa seg hos meg, så jeg bør liksom komme meg på sykehuset dersom vannet går... Litt kjedelig hvis jeg ikke merker noe til det da...
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Ja, det samme har jeg lurt på Dane 190906. Har forresten termin samme dag som deg, hodet er heller ikke festet hos meg. Jordmora sa at det trenger ikke komme mer enn ca 2 spiseskjeer med fostervann.. Jeg syntes det hørtes så lite ut, så jeg har også tenkt på om jeg i hele tatt merker det?? Har hatt ganske rennende utflod lenge nå, så kanskje jeg bare tror det er det når vannet går. Er jo så mye man spekulerer på i disse laaange dagene med venting....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå