Gå til innhold

September: Vannet går!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med at fødsel starter med vannavgang? Det har ikke jeg. Må det være så dramatisk og så store mengder vann som kommer? Kan det være bare en desiliter som kommer først, og resten senere?

 

Spent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. min fødsel begynte med at vannet gikk.. kjente at noe begynte å renne og forta meg på do.. fossa ut.. venta litt så fossa det ut igjen..riene begynte ikke før 8 timer senere.. syns det små rant litt hele dagen.. veldig glad jeg var hjemma da vannet gikk.. mulig det er forskjell fra person til person.. men sånn opplevde jeg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hodet på min første baby ikke var festet - så sprutet det mye vann når det hele startet. Det var ingen tvil om at vannet gikk. Men om hodet er festet, så kan det jo fungere som en propp og det kan bare piple litt og litt vann. Pluss at en fødsel starter ikke nødvendigvis med at vannet går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige fødsel startet med at vannet gikk. Jeg synes ikke det var noe spesielt dramatisk, og ikke synes jeg det var såååå mye heller. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelse som "at det fosset ut". Riene startet umiddelbart etterpå, men dette er jo veldig individuelt selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige fødsel startet med at vannet gikk. Det kom en del vann og jeg "løp" opp fire etg for å komme meg på do. Rant en stund ja. Gikk vel ca 10 min før riene var i gang og da kom de tett.

 

Har hørt at man kan lekke fostervann også fordi hodet til babyen kan ligge å sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...