Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Vi prøver å finne en dagmamma, en som ringte idag hørtes koselig og grei ut, skal møte henne imorgen! Men hvordan skjønne at det er henne vi trenger, at hun ikke bare grei og snill men også flink og erfaren og skal gjøre sitt beste å passe jenta vår? Hva skal jeg spørre om? Referanser? Noe mer? Hvor krevende skal jeg være?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6301375-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dagmamma selv, og har referanser fra tidligere barn. Disse tar jeg fram selv, for det er tydelig at folk syns det er ubehagelig å måtte spørre, det er klart. Enkelte har ikke sett på de engang, det syns jeg er helt vilt! Spør om hun har en fast rutine på dagene sine, når de er ute, spiser og slik.

Hun bør være interessert i å spørre mye hun også, hva ungen spiser, hvilke leggeritualer hun har og i det hele tatt virke innstilt på å bli kjent med jenta di.

Selv syns jeg det er greit med foreldre som forteller ganske tydelig hva de ønsker seg og legger vekt på, hvilke krav de stiller. Da er det lettere for meg å få et bilde av hele familien deres og hva slags liv det barnet er vant til, hvis du skjønner hva jeg mener. Det gjør jobben min lettere! Skulle jeg være uenig i noe, eller de forlanger noe jeg ikke kan gi, er det uproblematisk å prate om det .

Åpen kommunikasjon er alfa omega. Hvis ikke DET funker, så...

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...