Gjest Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Jeg fikk barn i september i fjor, og pga en del komplikasjoner og langvarig fødsel måtte jeg til slutt ta keisersnitt, nesten to uker over temin. I dette svangerskapet har jeg hatt stort sf-mål hele veien, og har ved de siste kontrollene lagt langt over det skraverte feltet. Siden dette svangerskapet kom så tett på det forrige + at det ligger an til stort barn (Peter var 4,1 da han ble født, og hadde aldri så stort sf-mål med ham), mener både lege og jordmor at jeg skal til samtale og kontroll på KK, og har henvist meg dit (vurdere størrelse på barn, og om jeg evt bør ta keisersnitt) Kan legge til at jeg ikke "har angst" for å føde, men at dersom det først skal bli keisersnitt, håper jeg å slippe fødsel i over tyve timer først... Jordmor mener også at jeg ikke bør gå sånn over termin denne gangen og. Ettersom jeg ikke har hørt noe fra KK, og det nå bare er en uke til termin, ringte jeg dit i dag.. fikk vite at jeg får komme inn til samtale på termindato, og at de ikke hadde kapasitet før det. Er det vanlig? Trodde det var vanlig å komme til litt før termin... Noen som vet hva de gjør på en slik kontroll? F.eks. ultralyd, røntgen av bekken? Hva gjør de evt dersom det viser seg at jeg har en gigantbaby i magen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå