Gå til innhold

forskjellig regning på uker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg får også forskjellig. Det er fordi at på babyverden kan du legge inn lengden på din syklus. Jeg har kort syklus - mens barn i magen regner med lang.. ca 28 dager eller noe..

... tror jeg da.. :-) Jeg holder en knapp på babyverden...

hvor får du vite uker/dager her?? Det var veldig rart ar det var forskjellig når det var samme termindato..

I norge regner man et svangerskap som 40+2 (babyverden) mens det blandt annet i USA regner som 40 uker. Du vil derfor være 4+6 dersom du regnet ut fra termin på en kalkulator som bruker 40 uker, og 5+1 på en som bruker norsk lengde. Babyverden blir mest riktig.. hvis du har sykluslengde 28 dager der, vil du få den samme som hos legen. Regner du med din sykluslengde, eller el-dato bør du få den du får på ul. Ble du klokere?

Ser hva jeg har gjort nå. Her får jeg termin 17 mai og en annen plass jeg regnet ut og regning selv 17 mai. på babyverden får jeg 19 mai med 28 dagers syklus. men jeg regnet ut etter når unnfangelsen ble og fikk 17 mai der også. og dermed 2 dager lengre i uker + dager.

dere kan jo hjelpe meg å tro kansje? :-)

jeg hadde EL slim 21 og hadde sex 22 og etter 28 dager syklus har jeg EL 24 og hadde sex 25 igjen. så tror unfangelsen og EL var den 22 eller 23. for jeg fikk possitiv test allerede morgenen 4 september på CB digital. og det er 10 dager etter 24 bare. så jeg tror 22 var befruktningsdagen.

men får jo vite det sikkert eksakt på UL når jeg skal dit om et par uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...