Gå til innhold

sex etter fødsel...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg fikk ei nydelig lita jente, Mathea, 22 august i år.. Det jeg lurer på er når hadde dere sex etter fødselen?? er det lurt å vente 6 uker eller kan man gjøre det før?

Hvordan synes mannen det var etter fødselen? Er redd for at jeg er så "vid" og slapp nedentil at han kommer til å miste lysten eller ikke få noe glede av det=( Er livredd for hvordan det kommer til å bli, så jeg gruver meg nesten til å prøve=(

Huff...blir deprimert av dette, men er sikkert en teit bekymring..klarer ikke å stoppe tiss strålen midt i "urineringen" selv om jeg begynte med kniping 2 timer etter fødselen=(

Håper noen med erfaring kan svare meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger vel ikke vente til 6 uker etter fødselen, men det kan jo føles greit å vente til etter "renselsen" er ferdig, dvs. når du slutter å blø.

Selvsagt er vi rommere etter fødselen, det tar tid før bekkenbunnsmuskulaturen er som før, vi er litt hoven i vevet, og alt føles annerledes. Mye vil gå seg til igjen etter litt tid, men en del forandringer er jo også permanente. Det må nok bare mannfolka våre akseptere.

Hvis du velger sex relativt raskt etter fødselen bør du imidlertid være obs på at du faktisk kan bli gravid igjen nesten med en gang, selv om du ikke har fått igjen mensen (mensen kommer jo et par uker etter første eggløsning). Kroppen vår er fortsatt sprekkfull av hormoner som er ment å opprettholde et svangerskap, og er derfor fortsatt i full beredskap i forhold til en evt. befruktning.

Skrevet

Jeg ventet 8 uker med sex etter forrige fødsel. Mannen min sa at han ikke kunne merke noe forskjell med tanke på at jeg var blitt 'vid' eller sånn. Jeg syntes det var litt ubehagelig med sex i starten fordi jeg ble så sår i området der jeg var sydd.

Skrevet

Vi ventet 6 uker så jeg fikk tatt etterkontrollen hos lege. Jeg både klippa og revna, det ble noen sting og jeg var litt utkjørt for å si det sånn. Jeg var også nervøs for at det skulle bli som å slenge ei pølse i en gymsal, men hos oss oppsto faktisk det motsatte problemet! Jeg fikk legen til å sjekke om de hadde sydd meg igjen eller noe, jeg var jo plutselig så trang at mannen nesten ikke kom seg inn i det hele tatt.... det viste seg at alt var i orden der nede, perfekt sydd, men jeg spente musklene så mye at det var ganske jomfruelig terreng der nede. Jeg og mannen bestemte oss for å ta det med ro - vi brukte litervis med glidekrem, fant ut den stillinga som jeg greide å slappe mest av i (faktisk doggy), og tok tid til forspill og slikt. Etter ei stund var vi back in bussiness igjen :) jeg er fortsatt trang, men ikke verre enn at det er litt ekstra pirrende når vi skal hoppe litt i høyet. Ifølge min mann er det litt anderledes enn før, men verken verre eller bedre, bare anderledes.

Så som du ser - det TRENGER ikke bli slapt og kjedelig downstairs etter fødsel!

Skrevet

Jeg ble klippet og revnet, tok ca 6 måneder før jeg var i stand til å ha samleie - og behagelig var det ikke før etter et år! Så det er nok veldig individuelt.

Skrevet

Vi ventet 6 uker. Var heller litt for trang enn litt for vid. Mannen min merket det også og kommenterte at her må de da ha sydd et sting for mye... Det gikk seg til etter hvert:-)

Det er helt normalt å ikke klare å stoppe strålen midtveis når du tisser så kort tid etter fødsel, selv om du har vært aldri så flink til å knipe. Bare fortsett, det ordner seg også:-)

Lykke til.

Skrevet

Er ikke grunnen til at de sier 6 uker at det er større fare for infeksjoner? Da tenker jeg at det kanskje kan være greit å bruke kondom i hvert fall? Vi hadde vel sex etter 6-7 uker, måtte også sy en god del etter revning og klipping. Synes ikke det var behaglig med sex før noen få måneder senere.

Skrevet

Vi ventet i nærmere 11 uker før vi hadde samleie. Revnet veldig mye da jeg fødte førstemann, og brukte over 6 uker på å komme på toalettet (bommelibom) uten å strigråte. Så sex fristet ikke så veldig med en gang, kan man si! Kjøpte glidekrem just in case, men når vi først "var i gang", så var det ikke noe problem. Mannen min sa at det ikke var noe annerledes, men så hadde han jo ventet lenge, stakkars, han var så utrolig klar at ingenting spilte noen rolle, tror jeg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...