Gå til innhold

Har jeg misforstått dette med spotting... ?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestandig blødd veldig lite de første dagene av mensen, såvidt dte vises på et truseinnlegg.. Men jeg har regnet syklusen min fra den dagen jeg, og ikke fra når jeg begynner å blø skikkelig.. Har jeg gjort det feil da, jenter? For det blir jo mange dager med mensen da, 3-4 med litt blod og 4-5 dager med masse blod.. hehe.. Og fra når skal jeg begynne og regne meg fram til el?

Noen som har et glupt svar??

Fortsetter under...

Hei igjen julie**

Jeg regner fra den dagen jeg BLØR jeg. Men jeg får fort blødning, så jeg regner som regel mens fra dag 1. Men den dagen jeg oppdager i trusa at det er litt rødt, regner jeg ikke med dersom jeg ikke må bruke bind. Skjønner?

Men siden du har tellet med dager med spotting. Hvor lang har syklusen din vært fra EL til spotting har begynt da? Tenker da på lutealfasen som indikerer på om den er lang nok til at befruktet egg kan feste seg før kroppen sier ifra at egget skal ut som en mens.

Klem fra...

Hei du;)

Hvordan er det med deg??

For å være litt detaljert her nå da.. :

5august - startet med spotting 2 dager

7august - blødde skikkelig 4 dager

23august - el

4september - startet med spotting igjen 3 dager

7september - blødde skikkelig 5 dager

så nå venter jeg bare på el igjen;)

Så slik er nu det;)

Klem..

Annonse

Heisan Julie, for å svare kort på spørsmålet ditt i overskriften: Ja!

Et litt lenger svar: Spotting i dagene før mens skal ikke regnes som mens på vei (selv om det altså skjer rett før) fordi den lille blødningen som kommer da (altså spottingen) er rester etter forrige mens. Har sjekket ut dette selv siden jeg også er en spotter (har sjekket ut bl.a. fertilityfriend.com, pernille.info eller lommelegen.no).

Første mens dag = første dagen med full rulle frisk blødning!

Lykke til :)

Så bra jeg leste dette.. da har jeg en dag til fra el til mens.. det er jo bra for at egget får tid til å feste seg da... eller? for jeg har regnet med den dagen jeg spotter også.. dvs en dag før.. men da kan jeg ikke teste før en dag senere heller da... det er jo litt kjipt,,, men bedre det ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...