Gå til innhold

Sykemeldingsdilemma?

Anbefalte innlegg

Hei må bare vite hva andre synes...føler meg i fin form er 9 uker nå, bare litt morgenkvalm men mye bedre enn hva jeg var for 2 uker siden. Har gått ett år hjemme i svangerskapspermisjon nå + ferie. Minsten er endelig ett år og jeg skal ha første dag på jobb mandag 18 sept. Gleder meg masse og har fått nytt arbeidssted, ny sjef og nye kollegaer mens jeg har være borte, så det blir skikkelig spennende og godt å få et sosialt liv igjen..

Jeg har vært dårlig til tider siden februar da minsten var 6 mnd og etter mye frem og tilbake var jeg på Ahus på mandag til kontroll. Overlegen sier jeg har muligens Struma, i allefall høyt stoffskifte så de ville operere bort skjoldbruskkjertelen allerede i oktober, men siden jeg er gravid så er operasjon, eventuelt behandling med radioaktivt jod satt på vent og jeg går på medisiner for å prøve å få ned produksjon av thyroxin. I tillegg kan det være noen uregelmessigheter med nyrene mine så vi avventer svar på nye blodprøver. Jeg var skikkelig dårlig i flere mnd og hadde i tillegg tomme jernlagre og ikke vitamin B-12 i kroppen. Dette er nå påfyllt og jeg føler meg veldig fin sett bort fra litt morgenkvalme og litt sliten og trøtt.

Så kommer overlegen og sier at de bør sykemelde meg nå slik at jeg må utsette jobbstart litt. Jeg sier jeg ikke vil siden jeg har vært borte ett år allerede og ikke vil starte med å levere en sykemelding til ny sjef atpåtil (det ser jo fint ut). Legen skjønner meg men sier jeg iallefall bør bare jobbe 50%. Jeg er ikke enig i det heller og vil gjerne prøve en uke først og ta en samtale med min nye sjef om dette så han blir informert. Er ikke det mest korrekt?

Overlegen ville sykemelde meg mest fordi jeg hadde en SA i juli da kroppen ikke ville kunne gjennomføre en graviditet. Midt oppi det ble jeg gravid på første eggløsning igjen. Jeg var da 9 uker på vei da jeg mistet første som ville kommet i februar..i morgen går jeg over i 9 uke igjen og håper selvfølgelig det vil gå bra. Men kanskje jeg bør tenke på barnet også og ta det med ro? Jeg kommer uansett til å møte på jobb Mandag og forsøke å jobbe 1 uke så kanskje ta 50% hvis jeg blir dårlig. Jeg får bra oppfølging på sykehuset nå og skal visst ta alle svangerskapskontroller der siden jeg går på medisiner og det skal følges opp.

Er jeg rar som tenker slikt?

Snartbaby

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6299804-sykemeldingsdilemma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke du er rar,jeg.. Forstår dilemmaet ditt godt.

Men jeg vet ikke hva jeg ville gjort,klarer ikke tenke meg frem til det..

Håper du gjør det som er best for deg og bebien,da, at du ikke tenker for mye på jobben..Du og helsa di og bebien er tross alt det viktigste for deg.

Lykke til...

Off, ditta va ett kjempedilemma... Veldig vanskelig og sei ka ej ville ha gjort... Dette kan selfølgelig gå veldig bra, du starter på jobb, jobber 100% og er frisk og rask.. Men det kan også skje det motsatte..Skulle det verste skje, so e ej redd for at du vil angre voldsomt på at du reiste på jobben, og ikkje ble hjemme og slappet av.. Kanskje det ville skjed uansett, men da hadde du kanskje hatt bedre samvittighet med at du tross alt var hjemme og slappet av, ingen ting du kunne gjort annerleis.. So ej syns det kanskje hadde vore lurt og slappet av i vertfall til uke 12.. Evt da fått en UL for å se om alt står bra til siden du misset sist.. For så å smått begynde og jobbe igjen... Jeg hadde villet tatt en prat med sjefen før mandag ej og hørt hvordan han tar dette, det er ikkje sikkert han vil ha dej på jobben heller siden lege har anbefalt deg å være hjemme.. Trur han vil forstå problemet ditt.. =o)

Du blei nok enda meir forvirra av mitt svar og mine meininga.. Men til sist so e de du som bestemmer.. Lykke til. Håpe virkelig alt går bra med dej dinne gongen.. =o)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...