Gå til innhold

Barnedåp, navnefest?

Lykketroll med 2 småtroll

Anbefalte innlegg

I begge våres familier er det tradisjon med dåp i kirken. Synes det er koselig å ta vare på. Er ikke personlig kristne i det hele tatt, men synes det er koselig å være i kirken, og liker å lære ungene mine historier fra bibelen. Bare fordi det rett og slett er fine moralske historier.

Jeg føler meg ikke hyklersk på noe som helst sett og vis, og det har ABSOLUTT ingenting å si for meg om mine barn vil melde seg ut av statskirken når de blir større.

Jeg er ikke troende, ikke ateist, men veldig opptatt av tradisjoner.

jeg mener at folk ikke må gå aggressivt ut mot andre samme hva de velger.

det er ikke bare troen som er med og avgjøre heller..

Fortsetter under...

Vi hadde en privat navnefest for vår første. Fikk navnetavle fra HEF, hvor man skriver navnet på barnet, og vitner ( f.eks besteforeldre) skriver under. tror vi betalte 50 kr for å få tilsendt en navnetavle. Så spurte vi bestefar om å holde tale til barnet. (første barnebarn, så det var stas.) Vi hadde kjøpt inn et fint album, og ba alle som var til stede om å skrive en liten hilsen til barnet vårt. Albumet skal hun få når hun blir 15 år. Skal også lime inn bilder fra oppveksten hennes her.

Jeg synes festen ble helt fantastisk, og anbefaler dette på det sterkeste til alle. Veldig personlig og minneverdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...