Gå til innhold

Skal vi se, hvem skal vi dømme nå??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De som røyker?

De som tar seg et glass vin å to?

De som velger keisersnitt fremfor vaginal fødsel?

De som spiser usunt i svangerskapet?

 

Synes folk skal få gjøre hva de vil jeg uten at andre skal kommentere det! Noen er slik og noen er slik! Tror ikke noen bryr seg om hva andre mener uansett, så værsåsnill, kan vi ikke bare ha en god tone her inne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er noen slik og noen slik.

Men man kan ikke forvente at folk ikke skal bli opprørt når folk røyker eller drikker i svangerskap.

Vi kan vel ha en hyggelig tone selv om vi er uenige her inne? Jeg nekter å si at jeg synes det er helt ok at folk røyker eller tar seg et glass vin eller to i svangerskapet. For jeg synes det er forferdelig! Vi vet faktisk at det er skadelig.

 

Og dumt at vi må være anonyme for å snakke om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært her i 5 mnd og har ikke peiling på hvor mange ganger jeg har lest innlegg som handler om røyking.forstår ikke hva som er vitsen med å lage nye innlegg om det hele tiden.og det går ikke ann å ha en hyggelig diskusjon om dette temaet når røykerne faktisk blir hetset for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av de som kommenterte "Dere som røyker i svangerskapet...."

 

Jeg mener ikke å dømme noen, og beklager om noen føler det slik.

Meningen min er ikke å rakke ned på andre, eller få meg selv til å føle meg bedre! Jeg bare forstår ikke hvordan noen kan utsette barnet sitt for dette, når man vet hvor farlig det er. (Igjen, jeg skriver ikke dette for å dømme noen eller rakke ned på noen, jeg bare undrer meg, og det må vel være lov..) Jeg vet også selv hvordan det er å røyke, og å slutte, og jeg er ingen "engel" som tror at jeg er mye bedre enn andre, jeg gjør sikkert mye feil jeg også.

 

Synes forresten det er lite gjennomtenkt å snakke om "egne valg" her, for barnet får ikke velge, det har ingen mulighet til å slippe unna..

 

Uansett, beklager til de som føler seg truffet, det er ikke meningen å dømme noen. Skal prøve å huske å la være å kommentere neste gang dette blir et tema.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett lite sidespor kanskje, men legen min mener det faktisk ikke er bevist at små(!) mengder alkohol er skadelig; man vet at store er det, og kan ikke fastsette noen nedre grense og derfor anbefales avholdenhet. Han mente at det var lite trolig at fosteret ville ta skade av ett glass vin ved sjeldne anledninger. Han minnet også om hvor mange det er som har drukket før de visste at de var gravide, og at dette i de langt fleste tilfellene gikk bra. Han mente videre at det var enormt mye hysteri rundt mye av det vi ikke kan spise osv.

 

Tror han har mye rett i det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er vel akkurat det at det faktisk ikke er noen som vet hva den nedre grensen er for alkoholdrikking i sv, derfor er det lureste å holde seg borte fra det. Man klarer vel 9 måneder uten alkohol?? Så viktig er vel ikke den alkoholen for dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke være anonym for å snakke om dette, man må tørre å stå for meningene sine for å ikke være anonym.

 

Nok av folk her inne som ikke tørr å stå for det de mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..jeg vet ikke helt hva dere diskuterer..men hva folk gjør når de gjør det spiller jo ingen rolle egentlig..jeg synes ikke om det å røyke unger svangerskapet..men noen gjør det..jeg sluttet å røyke da jeg fikk positiv test..har ikke røyket siden..er ikke lenge men jeg gjør det fordi jeg har noe vakkert å utrolig i magen..som jeg ønsker blir et sunt og frisk barn..ikke krangl så fælt folkens..og de som begynner da...vet ikke hvem det er men..jaja...vil hvertfall ønske alle lykke til på ferden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...