Gå til innhold

November: Flere som plages med bekken og betennelse?


pappegøya

Anbefalte innlegg

Heisann!

har termin 27 nov og går sykemeldt:-( Litt kjedelig, men klarer ikke gjøre så mye... Går til behandling hos manuellterapaut. Har muskler som ikke jobber som de skal på høyre side av bekkenet som igjen fører til overbelastning av de som jobber og igjen til gnisninger og en lei betennelse....Utrolig kjedeli!!! Har ufattelig vondt på morgenen, så nå har jeg fått krykker for å klare å gå på starten av dagen. Litt slitsomt når man har ei lita prinsesse på 3 år fra før som så gjerne vil at mamma skal leke masse. Blir mye pappa for tiden. På dagen er hun i barnehagen, noe som er utrolig godt for både henne og meg:-) Men, så snart pappa er hjemme fra politihøgskolen da er det spørsmål om å få leke ute med ball og sykkel:-) Hun er veldig forståelsesfull overfor meg:-)

Jeg gleder meg bare til å bli ferdig nå!!! Håper tiden går fort og at jeg kan være like heldig som da jeg fikk min prinsesse. Hun kom 17 dager før termin og selve fødselen gikk unna på 2,5 timer:-) regnet fra vi kom inn på sykehuset og hun var ute.

Er det forresten flere av dere her inne som er fra mitt område, Eidsvoll kommune? Jeg er 30 år og skal føde på Ahus. gruer meg litt til fødselen siden jeg vet hva jeg går til nå...det er smertene som skremmer meg. Husker jo at det er vondt, men ikke hvor vondt det er... er det flere som har det som meg?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan.

 

Har termin 30. november og er sykmeldt pga bekken og rygg jeg også. Regner med å være det til jeg går ut i permisjon, ettersom jeg jobber på sykehjem (forholdsvis tungt yrke). Når jeg nå er hjemme har jeg det ganske greit, men bekkenet gir jo lyd fra seg store deler av dagen, og jeg skal ikke gå mange hundre meter før ryggen også er vondt resten av dagen.

 

I motsetning til deg gleder jeg meg til disse månedene som gjenstår. Dette er nok mitt siste svangerskap og jeg har tenkt å riktig kose meg. Jeg er jo i fin-fin form til tross for noen plager, da.

 

Jeg har 2 barn fra før, en gutt på 9 og en jente på 6. Prinsessa begynte på skolen nå i høst, så jeg kan disponere dagene som jeg vil selv. I dag skal jeg forresten på kafè sammen med 2 andre gravide her fra novemberklubben.

 

Skjønner hva du mener med at du nå gruer deg litt til fødselen. Med førstemann var jeg positiv innstillt, for dette var jo noe alle gravide måtte igjennom, og da måtte det vel gå greit.... og det gjorde det forsåvidt også: 3-4 timer fra veene begynte å bli smertefulle til prinsen var ute. Da jeg venta andremann, grudde jeg meg såvidt litt til åpningsriene, men tenkte ikke spesielt på det. Åpningstiden gikk forsåvidt mye greiere, med unntak av den siste ria. Utdrivingstiden, som jeg hadde positive minner fra første gang, ble kort og intens, bare 1 eller 2 pressrier og ut var prinsessa. Det tok vel knapt 2,5 timer fra første ri til fødselen var unnagjort. Selvsagt var dette en drømmefødsel, men den siste halvtimen var så intens at jeg var totalt utslitt. Da de la jenta til brystet mitt for at hun skulle suge, ønsket jeg henne dessverre laaangt bort, slik at jeg kunne få slappet av, og det var ingen god følelse. Jeg orket ingenting, var totalt tappet for krefter. Jeg skal jo ikke klage over mine fødsler, men minnene fra siste fødsel har satt sitt preg på meg denne gang, iallefall i begynnelse av dette svangerskapet. Jeg grudde meg allerede da til fødselen. Nå når tiden nærmer seg, er jeg heldigvis mer avslappet til det hele, og jeg antar jeg blir glad når det endelig er igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...