9nah Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Hei Lurer på om noen her i likhet med meg selv har gått på Diane? Jeg sluttet midt i et brett 19 august. forvntet IKM var da 7 september (hatt 28 dager syklus med Diane) men venter fortsatt på TR som ikke vil komme. Har testet 2 ganger og er ikke gravid desverre. Vet at Diane er en hormon-pille først og fremst og ikke egentlig godkjent som prevensjon i Norge. Jeg trodde alltid at det var fordi den ikke var like sikker som andre p-piller, men jeg har i ettertid lest at det er 'motsatt': den inneholder for mye av det stoffet som forhindrer at man blir gravid, og det er ikke helt bra... Har noen hørt om tidligere Diane-brukere har hatt mer problemer med å bli gravid enn andre? Eller har du selv gått på Diane og har det gått lang tid før syklusen har blitt normal igjen?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 jeg gikk brettet ut og sluttet etter 5 med diane hadde etter dette en vanlig 28fagers syklus.. denne mnd er jeg på min 35 dag.... tror man blir like fort gravid etter diane slutt som alle andre p piller
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Dette lurer jeg også veldig på!!! Jeg sluttet midt i et brett, 12.aug. 3 dager etterpå fikk jeg normal mens. Dvs at TR egentlig skulle ha kommet igår, men har ikke sett henne ennå. Tok en test idag morges, som selvfølgelig var neg. Ååååh, jeg er så utålmodig! Med mitt første barn ble jeg gravid med en gang, og har hele tiden trodd det skulle skje denne gangen også... Men det spørs vel om jeg må grave fram en stor porsjon tålmodighet langt inne et sted, snufs...
~Maja Mor~ Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Pokker pokker pokker!! Hva er det du sier? Jeg har gått på Diane!!! NEI NEI!!! Som du ser, sliter jeg veldig med å bli gravid!! NEI! Kan det være at Disse stoffene ødlegger sjansen for oss å bli gravid? Men nå har jo jeg holdt på i ett år, må jo være ute av kroppen min nå da? Huff, ble skremt nå ja! Men min gyn sier at Diane fungerer bra som prevansjon... Hmm, dette likte jeg ikke! Men til tross for at jeg har pco har jeg regelmessige sykluser nå...
9nah Skrevet 13. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2006 hei alle sammen og takk for tilbakemeldinger. mente ikke å skremme deg, maja-mor. Forhåpentligvis har de ikke nooen verre virkning etter bruk de enn andre p-piller. får håpe ikke det... nå får jeg bare gå og vente på denne TR. Hvis den ikke kommer etter et par uker til tror jeg jeg skal komme meg til gyn og få resept på 'mensenfremkallende' piller, hvis jeg får..
Antijante Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Hei alle! Jeg har også gått på Diane, i 10(!) år, og jeg ble gravid under en mnd etter at jeg sluttet på den! Jeg tror ikke at den er 'farlig' og kan ødelegge noe som har med fruktbarheten å gjøre. Det har ihvertfall min gyn sagt i alle år. Ja den er noe annerledes enn andre piller, men ikke bekymre dere!! Hadde den vært skadelig for oss, så hadde de ikke vært lovlige i Norge! Stå på, vi skal klare å bli gravide hele gjengen;)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Takk Takk Takk! Oppmuntrende å høre. Jeg har brukt Diane i 5 år, så da skal det ta under en halv måned å bli gravid for mitt vedkommende. Tralalala, logisk regning det:-)
9nah Skrevet 21. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2006 he he, hurra! dette høres jo svært lovende ut. og jeg kan slutte meg inn i rekken av -forhåpentligvis' regelmesssige syklusinnehavere. fikk TR i går og skjønte da med litt regning at den korte blødningen jeg fikk et par dager etter pilleslutt mest sannsynlig var en slags TR. for 29 dager etter fikk jeg altså ny og helt normal TR! Hurra! så nå entrer jeg pp 2 med nye forhåpninger:-)
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 Jeg tror ikke det er verken lettere eller vanskeligere å bli gravid etter å ha brukt Diane enn andre piller. Jeg gikk på Diane i 6 år. Første syklus ble litt lang (43 dager) da jeg sluttet i sommer. Men neste måned testet jeg positivt, så dette var mye fortere gjort enn vi hadde trodd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå