Gå til innhold

EL på mandag - gravid nå???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

OJ... Endelig en som er mer utålmodig enn meg:-) Skjønner deg godt.. Hva er vitsen med å vente 14 dager når jeg føler det på meg nå.. Men jeg tror jeg må si: du må nok vente til nærmere IKM. Kanskje du får noen symptomer underveis som underbygger følelsen din.. Symptomlisten ligger på denne siden den også..

Krysser fingrene for at den satt på mandag iallefall:-)

Hehe, jeg hadde også EL på mandag og skulle gjerne visst det nå.. Men den eneste muligheten til å finne det ut er dersom du har tempet denne måneden, da kan du se om temperaturen stiger eller synker etter el. Graviditetstester slår dessverre ikke ut før minimum 4-5 dager før IKM (de digitale på selve IKM-dagen), for egget begynner ikke å produsere hcg før det har festet seg, og det gjør det 6-8 dager etter el dersom det er befruktet. Så hvis du ikke har tempet, må du nok vente ca 1 uke.. Jeg også... Blir laaaaange dager dette, for jeg har liksom på følelsen at det ble klaff denne måneden...

Aner ikke hvorfor egentlig, men jeg har lest endel på denne siden og alle sier at man ikke vet noe før IKM. Men symptomene kommer jo kanskje underveis. Det vanskelige er jo å skille mellom TR-symptomer og gravid symptomer.

Hos noen finnes det ikke symptomer i det hele tatt, og da må man iallefall vente til IKM

Dette var kanskje ikke noe særlig trøst.. Men jeg har erfart at tålmodighet hadde vært en fin ting å ha:-)

Glemte å skrive at dersom du tester negativt før IKM er det fremdeles muligheter for å være gravid, for sjansene for at testen viser riktig blir større for hver dag, for kroppen produserer mer og mer hcg for hver dag som går (etter at egget har festet seg ca. 6-8 dager etter el.)

Annonse

Kan godt være at egget er befruktet nå,men det er ikke sikkert det fester seg inne i livmora likevel. Det fester seg vel vanligvis ca 8 dager etter EL,og først da kan man egentlig begynne å fatte mistanke. Så ergo: Ja,du kan være gravid,men det kan bli skult ut fordi det ikke festa seg skikkelig,evt. fester deg seg og du kan teste positivt om et par uker. Eller:du er ikke gravid i det hele tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...