Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet det egentlig skal taes etter El men når man ikke vet nnår det er og man har laaange sykluser gjøre det noe å spise det hele tiden egentlig?? Blir jo ikke akkurat gravid på en flekk ellers så så mye værre kan det vel ikke bli eller ??

Dere eksperter, vet dere noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde heller få utredet hvorfor du har lange sykluser og måle tempratur for å se om og når du har EL:

Wild yam skal visstnok forhindre graviditet hvis den taes hele syklusen og ellers hjelpe til med progesteron antar jeg i andre syklushalvdel.

Finnes ingen beviser på dette, eneste undersøkelsen som finnes er at wild yam ikke hjelper mot plager i overgangsalderen...

Mitt råd er å ikke bruke penger på alle disse vidunderkurene men heller gå til gynekolog

Skrevet

Hei tjorven1 - det var lenge siden. Leit at du er tilbake her, og du skal kanskje over på ass.befr. etter hvert?

Uansett: I "gamle dager", da jeg var fersk og optimistisk prøver så gikk jeg på wild yam noen pp. Fant EL med tester og knaska piller etter det. Ble jo (som kjent) ikke gravid, og kutta det ut igjen både pga. prisen og at jeg mista troen på enkle løsninger. Jeg, som ikke blir befrukta ved IVF en gang, trenger nok noe mer enn naturmedisin for å få spire i magen...

Lykke til med prøvingen!

Klem

Skrevet

Skal man kun ta Wild Yam etter EL? Det visste jeg ikke. Har tatt det hver dag i ca 2 mnd... Men nå er jeg i gang med ivf, så dersom det er progesteron det skal hjelpe på, så kan jeg vel bare fortsette å ta det.

Skrevet

ved ivf får du da cirinone elelr progestan kapsler?

Bare fordi det er "naturlig" betyr dette ikke at det er helt ok å ta..

Ville spurt legen jeg.. men jeg tror jo som kjennt ikke på natur medisin

Skrevet

Hei snøfilla, håper jeg slipper ass befruktning, vi har jo forsåvidt klart det flere ganger da, men det blir jo ikke baby... Har jo vesle jenta da som kom etter fem år med passiv prøving kan du si, så tok det 14 mnd før jeg var gravid (mistet 15 uke) så tok det 9 mnd mistet i 8 uke, så tok det 6 UKER!! Avbrutt i 26 uke pga kromoson feil....

Får hjelp på riksen om jeg vil det da men vi må jo prøve en stund igjen.... først, derfor skulle jeg bare ønske syklusene mine kom seg nå. Skal behandle meg selv eller gå til kolega med akupunktur når jeg får mensne tilbake, men enn så lenge venter jeg på den... Ti uker siden fødslene og ingen tegn... er ikke gravid heller...

HMMM når skal man gi seg liksom.... gir det en sjangse til iallefall..

Tidliger erfaringer med el tester har ikke gitt resultat, har fått bekreftet el med blodprøve. De gangene jeg har blitt gravid er når vi har sjelden sex midt i farta uten at jeg aner når jeg har EL..

Greit nk det men ikke en dritt jeg kan gjøre annet enn å håpe att den sitter, Sex ved dokumentert EL har det ikke blit baby av...

Mulig psyken spiller en STOR rolle her da...

Ne får være optimist å håpe på ny spire før jul.... JA sikkert :-)

I am back!

Skrevet

Hei tjorven1

Vi forsøkte i over 2år, prøvde tilslutt akupunktur og wild yam. Tok wild yam 2mnd`er sammenhengende. Sitter nå med en vakker gutt på 3 mnd`er...:-)

Kan vel ikke påstå at det var det ene eller det andre, men det er verdt et forsøk:-)

Lykke til fortsatt.

Skrevet

Hei igjen:-)

Beklager, jeg må ha misforstått. Mente å ha lest at da dere måtte avbryte svangerskapet var det snakk om å bruke prøverør neste gang og kromosomteste eggene i utlandet sånn at dere slapp dette en gang til. Men det er jo mulig at dette ikke lar seg gjøre...

Fint at dere gir naturen en ny sjanse:-) Håper dere lykkes nå!

Klem

Skrevet

Du hadde rett , det var et alternativ, men prøvene av oss kom tilbake fine altså ingen gen feil hos oss, så da må vi prøve igjen selv om det ikke går, så får vi hjelp men vi må jo prøvet ett år selv først da.....ja ja det går sikkert fint. Hvis ikke får vi hjelp på riksen...Men først må jeg få mensen se ann syklusen osv .....

Om vi klarer de og det skulle være kromoson feil igjen KAN det være feil på eggene elelr sæden hans og DA kan utlandet bli alternativ, men hvor mange rnder orker man egentlig??

Skrevet

Flott dvs at da du tokk wild yam sammenhengende så gjorde det i allefall at du ikke ble gravid snarere tvert i mot så flott gratulerer!!

Verd et forsøk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...