Bromelia Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Hei hei! Vil bare gi et lurt tips til dere som er gravide! Når dere får babyen deres så AMM! Det å amme har vært som en "gratis" slankekur for meg. Har bare passet litte grann på hjva jeg stapper i meg, og nå må 3 av buksene mine til svigermor for innsying! (veier meg nemlig ikke, blir deppa av sånnt). Så amme i vei!
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 *skriver opp* Hehe, takk for tips!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Det er faktisk ikke alle amming hjelper for å gå ned i vekt. Ammet selv datteren min i 2005, hadde store forventninger til vekttap, men der ble jeg skuffet! Fikk økt matlyst pga ammingen, passet på hva jeg spiste av usunne ting, men likevell, gikk kun ned de kg jeg la på meg i svangerskapet og ikke ett gram mer!!
Den drygaste Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 hei kan jeg bare spørre hvor mye du gikk opp under svangerskapet? jeg var ikke særlig overvektig men jeg har blitt skikkelig stor etter jeg ble gravid... dette er jo veldig frustrerende for meg..jeg har gått opp 15 kg på 22 uker! det er jo ekstremt i forhold til at jeg ikke spiser så mye usunt! og hvor raskt gikk du ned igjen?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Forrige graviditet la jeg på meg 14 kg, gikk alt ned igjen etter fødselen, men ikke noe mer. Vet ikke om det var meg eller hovedinnlegger du lurte på vektøkningen til, men svarer jeg siden HI ikke veier seg. Er i uke 34 nå å har lagt på meg 8 kg. Håper ikke å gå opp nå særlig mer i løpet av de siste ukene.
Den drygaste Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 heldiggrisen du da! jeg raser opp i vekt og det er veldig rart for jeg er kvalkm enda og spiser lite og ihvertfall ikke søtsaker! det går for det meste i brødskiver eller knekkebrød!!! så det er ganske deprimerende å ha g¨tt opp så mye...jordmor sa det var hormonelt da...men vet ikke jeg!!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Noen legger mer på seg i svangerskapet enn andre. Ikke tenk på vekta (vet at det er lett å si) men nyt heller at du har et lite vidunder i magen. Vekta kan du tenke på når du er ferdig å være gravid Lykke til! klem fra meg :-)
Bromelia Skrevet 14. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2006 Jeg gikk opp 9 kg under hele svangerskapet. På 6 ukerskontrollen veide jeg 4 kg mindre enn før jeg ble gravid, og etter dette har jeg sydd inn buksene mine, veier meg som sagt ikke, men kanskje jeg harr gått ned 3 kg til da... og snuppa er nå 3 måneder. Har ikke hatt noe økt matlyst etter fødselen, men er veldig tørst (kanskje ikke så rart). Å amme har i hvertfall hjulpet for meg, så det er i hvertfall verdt et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #9 Skrevet 15. september 2006 Mente jo ikke å si at amming ikke hjelper, for noen hjelper det for andre ikke. Enkelt og greit! Ammet selv så råder ikke andre til ikke å amme. Rådet mitt var derimot å ikke ha så høye forventninger til at amming resulterer i vektnedgang for alle.
lindynatt Skrevet 15. september 2006 #10 Skrevet 15. september 2006 Husker da en venninne av meg fikk barn for ca 8 år siden, ammingen, jo den skulle få henne slank. Hun var kraftig og ikk opp ca 30 kilo under svangerskapet.. men alt kom jo til å forsvinne med amming. Gjorde nok ikke det nei. Søsteren min som er normal slank og ikke la på seg mye under svangerskapet, kunne spise omtrent hva hun ville da hun ammet og la ikke på seg. Man reagerer forskjellig ville jeg tro. Normalt forbrenner man mer kalorier når man ammer men det er vel som med alt her i livet, forskjell på hvor mange ekstra kalorier man forbrenner
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #11 Skrevet 15. september 2006 Jeg leste nå nettopp i en gravid bok at amming kun hjelper på vekten for de som ikke har gått opp mer enn normalt i sv (ca 12,5 kg)
Videlivi Skrevet 15. september 2006 #12 Skrevet 15. september 2006 Moren til min samboer sa også at kiloene raste av henne da hun ammet, andre har fortalt med at de ikke gikk ned noe da de ammet, men de gikk ned ganske mye etter at de sluttet. Så får håpe at jeg er i den føste kategorien... Jeg er i uke 35, har 34 dager igjen til termin og har heldigvis ikke gått opp mer enn 5 kg hittil. Jeg merker det på buksene mine. De to buksene jeg kjøpte tidlig i høst, og måtta he belte på ( fordi jeg ville ha noe å vokse i) passer rundt livet, men er ganske så store rundt lårene mine. Jeg får også mange kommentarer av folk som ser meg sjeldent eller de det har vært lenge siden sist jeg så at jeg har blitt smalere i meg selv, så jeg har vel gode håp når det gjelder å veie mindre enn jeg gjorde før graviditeten startet. Men jeg er blandt de heldige vet jeg =) Men lykke til til dere andre, så får vi håpe vi alle sammen er i den første ammegruppa =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå