Gå til innhold

Hvordan stiller de seg til keisersnitt på Ullevål? Vanskelig å få?

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 37, siste undersøkelse var på Ullevål for to uker siden. Da lå lillegutt i tverrleie, og ville veie 4 kg til termin. Skal på ny undersøkelse på torsdag, men det kjennes ikke ut som han har snudd noe særlig på seg. Jeg er redd for setefødsel siden han er så stor og vil be om å få keisersnitt. Er de greie med det på Ullevål?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Du er desverre veldig prisgitt den legen som skal vurdere deg. Jeg var heldig og fikk en helt fantastisk lege som lot meg ta avgjørelsen, han sa bare at det er min kropp og mitt valg. Min jordmor jobber på ullevål og sier ikke alle er som han, at noen av legene der er veldig vanskelige når det gjelder dette. Jm sa også at det burde være vårt valg, og at det er synd ikke alle leger er enige i dette.

Mitt råd er å være veldig bestemt, si at du er 100% sikker på at det er dette du vil.

Lykke til !

Annonse

Gaiajordmødre er jordmødre som har samtaler med kvinner som lider av fødselsangst ! De setter opp timer etter som man trenger det. Om man ikke kommer frem til å tørre vaginal fødsel sammen med de, kan de ordne deg samtale eller oppfordre deg til å få legen til til å ordne deg samtale med en lege på ullevål.

Jeg kom dit, en noe eldre mann spurte meg om jeg ønsket ks. Jeg startet å forsvare meg og forklare hvorfor jeg ønsket ks osv. så sa han bare: "bare slutt, du trenger ikke argumentere for ks, vil du ha ks får du ks!" Så spurte han om jeg ønsket det: "ja" sa jeg ! Så tok han frem kalenderen og spurte når jeg ønsket ! Så det tok nøyaktig 4 minutter ! Siden fikk jeg se nurket på ultralyd ! =D

Hei, jeg skal også til vurdering hos en lege på ullevål, og er veldig nervøs for å ikke få ks. hva heter han du var hos, så kan jeg be om å få komme til han- fritt legevalg :)

takk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...