DK+2 Skrevet 12. september 2006 #1 Del Skrevet 12. september 2006 På mandag va æ på min første svangerskapstest. Trudde æ sku få gynekologisk test, men d fikk æ ikkje, lægen sa dæm kun tok det om det va nåkka grunn førr det, fleire som har opplevd det? Tok kun blodprøva, urinprøve, målte blodtrykk å svarte på endel sp.mål. Ultralyd om ca. 6 uke, glæde mæ, men d e så længe tell =) Æ trudde æ va i uke 11, ifølge en terminkalkulator på nett, så e æ det, men lægen meinte d va uke 10, bei så skuffa då, sjøl om det bære e ei uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 12. september 2006 #2 Del Skrevet 12. september 2006 Det har visst kommet nye regler om antall svangerskapskontroller og hvilke prøver/undersøkelser som skal tas. Så det er ikke like mye "måling og testing" som det var før... Og du: jeg er også i uke 10. Vi får holde ut ventetiden sammen ;0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DK+2 Skrevet 12. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 12. september 2006 Ja, vi får gjøre d =) Har liksom bære løst å hyle det ut, som sekkert mange andre her.. men må sei d på jobb først, æ vil at dæm ska høre det ifra mæ, å ikkje ute på bygda liksom... det ville ikkje vorre nåkka særlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 12. september 2006 #4 Del Skrevet 12. september 2006 Samme her. Tror jeg skal si det denne uken. Må bare manne meg opp..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. september 2006 #5 Del Skrevet 13. september 2006 Hei, vil bare si at på nette står det ofte f.eks 11.uke, det vil si at du er 10+ og holder på med å "gjennomføre" den 11.uka. Legen vil kalle dette 10 pga at du har fullført 10 uker av svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull-i-magen♥ Skrevet 13. september 2006 #6 Del Skrevet 13. september 2006 Hei Dotti! Æ va på min første svangerskapskontroll hos jorfar i går=) Han sa at æ ikke trengte å ta GU førrdi æ va så ung. D demm gjør på første GU e å ta celleprøve, altså kreftprøve. Han mente at æ kunne ta d på etterkontroll etter at æ hadde fødd:) så d va veldi greit! Æ tok samme testa som dæ. Blodprøve, urinprøve, blodtrykk.. Åsså fikk æ høre hjertelyden til gullet mitt!! Fikk du det? det va helt utruli! Hjertet banka som bare det=) 170 i puls! PS: terminkalkulatoren på barnimagen vise at æ e kommen lengre enn terminkalkulatoren på babyverden. Æ forhold mæ til den på babyverden, der står d korr mange uke og daga æ e på vei;) Klemm!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DK+2 Skrevet 13. september 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 13. september 2006 Hei! Korr fint at du fikk høre hjertelyden, æ hadde å løst tell d, men æ glømte spørre då æ va der, får bære vente t æ ska på ultralyd om 6 uke, men d e så leeeeenge tell!!! Men men, æ må bære ha tålmodigheit, sjøl om d ikkje akkurat bi lett... =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå