Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På mandag va æ på min første svangerskapstest. Trudde æ sku få gynekologisk test, men d fikk æ ikkje, lægen sa dæm kun tok det om det va nåkka grunn førr det, fleire som har opplevd det? Tok kun blodprøva, urinprøve, målte blodtrykk å svarte på endel sp.mål. Ultralyd om ca. 6 uke, glæde mæ, men d e så længe tell =)

Æ trudde æ va i uke 11, ifølge en terminkalkulator på nett, så e æ det, men lægen meinte d va uke 10, bei så skuffa då, sjøl om det bære e ei uka...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6296478-f%C3%B8rste-svangerskapstest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har visst kommet nye regler om antall svangerskapskontroller og hvilke prøver/undersøkelser som skal tas. Så det er ikke like mye "måling og testing" som det var før...

Og du: jeg er også i uke 10. Vi får holde ut ventetiden sammen ;0)

Ja, vi får gjøre d =) Har liksom bære løst å hyle det ut, som sekkert mange andre her.. men må sei d på jobb først, æ vil at dæm ska høre det ifra mæ, å ikkje ute på bygda liksom... det ville ikkje vorre nåkka særlig...

Hei Dotti!

Æ va på min første svangerskapskontroll hos jorfar i går=) Han sa at æ ikke trengte å ta GU førrdi æ va så ung. D demm gjør på første GU e å ta celleprøve, altså kreftprøve. Han mente at æ kunne ta d på etterkontroll etter at æ hadde fødd:) så d va veldi greit!

Æ tok samme testa som dæ. Blodprøve, urinprøve, blodtrykk.. Åsså fikk æ høre hjertelyden til gullet mitt!! Fikk du det? det va helt utruli! Hjertet banka som bare det=) 170 i puls!

PS: terminkalkulatoren på barnimagen vise at æ e kommen lengre enn terminkalkulatoren på babyverden. Æ forhold mæ til den på babyverden, der står d korr mange uke og daga æ e på vei;)

Klemm!!

Annonse

Hei!

Korr fint at du fikk høre hjertelyden, æ hadde å løst tell d, men æ glømte spørre då æ va der, får bære vente t æ ska på ultralyd om 6 uke, men d e så leeeeenge tell!!! Men men, æ må bære ha tålmodigheit, sjøl om d ikkje akkurat bi lett... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...