monicah Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Torsdag 07.09.06 skulle jeg settes i gang på sykehuset kl 07.30 13 dager over termin. Klarte derimot å sove godt denne natten, og kom til sykehuset 15 min senere enn avtalt. Ble møtt av jordmor som lo og sa at det var første gang noen kom for sent til fødselen. Jeg skulle være alene og fikk derfor ha en jordmorstudent tilstede hele tiden, og glad var jeg for det. Fikk satt klyster på meg selv, nektet jordmor å gjøre dette. Herregud den flaska var virkelig stor, men etter mye om og men så fikk jeg det til. Kl 10.00 kom legen og tok vannet, det lille som var. Fikk beskjed om at de ville sette drypp kl 11.00 Klokken ble 11.00, men alle fødestuene var opptatt så jeg måtte vente. Satt da og pratet å lo med jordmorstudenten, det var ingen tegn på fødsel. Kl 12.45 fikk de endelig satt drypp, men det var fremdeles ingen ledig stue. Riene kom som en kanon, det var helt grusomt. Trodde det skulle komme gradvis, men de kom med full styrke fra første stund. Etter 15 min fikk jeg fortalt jordmor at jeg følte for å presse, men hun bare lo og sa at det var altfor tidlig. Jeg lå å klemte bena i sammen, det var ingen pause. kl 14.00 fikk jeg endelig en fødestue, men jeg brukte 15 min på å komme meg inn på rommet, klarte ikke å gå, følte babyen presset seg ut. 14.15 var jeg oppi senga og sa da til jordmor at jeg klarer ikke mer, det føltes som om alt inni meg ville ut. Jordmor sjekket da åpning og sa, å gud så mye hår babyen har. Hadde da full åpning, noe jeg selv allerede hadde funnet ut for lenge siden. Kunne endelig begynne å presse. Etter litt streving med å finne riktig teknikk og huske på å puste fikk jeg endelig til å jobbe med pressriene. Satte meg opp i ryggen slik at jeg fikk se når lille Lucas ble presset ut. Kl 14.45 etter 2 timer med intense smerter var lillegutt endelig ute. Å gud for en deilig følelse å se ham komme ut av kroppen min. Var så utrolig stolt av meg selv. Lucas var 2932 gram og 47 cm. hodeomkrets 35 Dette er mitt 4 barn og min raskeste fødsel, men også den mest smertefulle. Fikk ingen rift eller klipp, jordmor mente det hadde vært en fordel å holde igjen på pressriene, fordi huden ble mer tøyelig. Energien har vært på topp siden fødselen, har ikke hatt noe vondt. Lucas sover og spiser, alt er med andre ord helt topp :-) Takk for meg og lykke til alle sammen, håper dere alle får en like søt og snill baby som min :-) Hilsen en superstolt og lykkelig 4- barns mamma.
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Gratulerer med gutten :-)
lana<3 Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 heeeeei Monicah...så kjekt å se at du har det bra..både du og Lucas...hørtes ut som en fin fødsel egentlig..rask iallefall....gratulerer så mye..håper jeg ser dib snart da...håper jeg klarer å skvise ut mi lille før september er omme...
monicah Skrevet 12. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2006 Hei lailaelin, Ja, det var egentlig en veldig fin fødsel :-) Best av alt er å være i så god form etterpå. Føler liksom at jeg er klar for maraton, følte meg ikke slik de forrige gangene. Håper virkelig du slipper å gå over tiden, da dette er veldig slitsomt. Håper også at du er i bedre form enn tidligere. Ønsker deg masse lykke til, snart er det din tur til å kose deg med babyen :-) Krysser fingrene for at du får en fin fødsel og at du slipper å vente så lenge :-)
lana<3 Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Har fått tilbud om å sette igang fødsel ved termin slik at jeg slipper å gå over...men jeg vet ikke..er livredd dryppet i hånda....har totalangst for den veneflonen... Har innstilt meg på å gå overtid fordi om jeg sliter sinnsykt nå..prøver å ta dag for dag... Det var bra det gikk bra m deg..har sett etter deg her hver dag siden du reiste inn...du var heldig som slapp å sy..det gruer jeg meg til...ikke syinga..men tiden etterpå m sting der nede... Er livredd for at de må sette drypp/veneflon i hånda også...tenker mer på det enn selve fødselen...hi hi...
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Gratulerer med lille gullet ditt! Heldig du var som fikk en så rart fødsel etter igangsetting.. Er mer enn jeg kan skryte av.. Bra det finnes sånne og =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå