Gå til innhold

Dere som røyker i svangerskapet....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, det er greit, men er det ditt problem at andre gravide velger å fortsette å røyke? nei, så hvorfor lage et nytt innlegg om det hele tiden?

hvorfor ikke disse ned på overvektige også som er så overvektige at de ikke kan være med barna sine på forskjellige ting?

er mye man kan henge seg opp i men hvorfor gidde?

er ikke noe vi andre har noe med!! de er voksne folk, og må da få bestemme selv hva de vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kristin81,

 

Synes du virkelig at det er enhver kvinnes rett å bestemme om barnet skal bli friskt og ha god helse eller ikke?

Det er jo det vi debatterer her, er det ikke?

Synes du at du skal bestemme ( uten at andre kan påvirke deg) , at du skal leve slik at du får et sykt barn?

Hvem har gitt deg slik makt?

 

Dette høres veldig ekstremt ut, men det er faktisk motsatsen til dine spørsmål om hvorfor bry seg om andre ( sine problem).

 

Man kan ta det til et annet nivå. Synes du det er greit å kjøre i fylla uten bilbelte på?

Jeg tviler på at du synes det er ok. Hvorfor? Fordi du kan skade eller drepe deg selv ( og andre)

Er det noen andre sitt problem? ja, tydeligvis, fordi man kan både miste lappen og måtte gå i fengsel.

 

Poenget er at det er samfunnet som bryr seg, i begge tilfeller.

Når vi vet at noe er skadelig, så vil de fleste forsøke å unngå det.

Hvorfor skal ikke et ufødt barn ha samme rettigheter?

 

Barnet er ikke ditt, det er du som gir det liv, men det er bare til låns.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så da er det greit å sitte å hetse folk? jeg er av den oppfatningen om at folk skal få bestemme selv.så lenge det ikke er straffbart å røyke så er det ikke noe jeg kan gjøre noe med.folk vet sikkert veldig godt hva som skjer når de røyker.men hvis du syns det er greit å rakke ned på en person for en ting hun/han gjør så værsågod.jeg syns ikke det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligner du fyllekjøring med røyk i svangerskap, jeg kan forstå at folk blir hissig på de som kjører i fylla, for de kan jo skade/drepe venner/familie/kjente av deg. Men om jeg eller andre røyker i mitt svangerskap går jo ikke det ut over deg på noen som helst måte!! Tror du virkelig en røyker slutter fordi du kommer med innspill på dette forumet, neppe!! Gå med din gode samvitighet du, så kan røykeren gå å slite med sin, uten at du eller andre skal printe det inn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristin81,

 

Vi rakker ikke ned på noen, men det er en debatt.

Det er ikke nødvendig å gjøre den usaklig, er det vel?

 

jeg synes også at folk skal bestemme selv,men her det to parter.

Mor kan bestemme selv,men det kan ikke barnet.

 

Dersom det er vanskelig for røykere å se slike innlegg, så må de bare la være å lese dem. Dette er vel ment som et forum man skal kunne diskutere i?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...