Gå til innhold

IBUX og prøving

Anbefalte innlegg

Vet noen? Leste tilfeldigvis på bruksanvisningen og der står det at bruk av IBUX kan forhindre at man blir gravid. Er det noen som har erfaring eller har hørt dette fra legen sin? Det idiotiske er at ikke annet funker på meg når jeg har vondt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6296071-ibux-og-pr%C3%B8ving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det stemmer at man ikke skal bruke mye av de. Det er det eneste som hjelper mot mensen smertene mine, så jeg tar de i 3 dager hver måned, og det går helt fint, jeg får el når jeg skal. Tror det er bare når man bruker dem mye og ofte. Hvor mye bruker du det?

Annonse

Jeg har tidligere nesten vært "avhengig" av Ibux pga mye hodepine. Jeg har i tillegg PCOS (hormonforstyrrelse med forsinket eggeløsning). Jeg har i forbindelse med dette lest en del på internett. Det stod blant annet at Ibuprofen kan være et medvirkende faktor til forsinket eggeløsning. Jeg har derfor kuttet ut Ibux og begynte å bruke Paracet istedet. Har ikke merket noe forskjell, eggeløsningen er like forsinket uten Ibux. Men, har kuttet det ut allikevel. Jeg vet ikke hvilke andre grunner det evt. er for å kutte ut Ibux i prøve-fasen, men tenkte å dele dette med dere!

det jordmoren jeg var hos sa,var at før tok folk ibux

i forbindelse med kroniske smerter.da ble det ofte

3-4 tabletter hver dag.og det er ikke bra.

men hvis man tar det i forbindelse med mens

(2-3 de første dagene), så gjorde det ingen ting

i og med at man ikke kan bli gravid på den tiden

av syklusen.

men leger har jo så forskjellige meninger også.

jeg tar hvertfall ibux første dag i syklusen....

Poenget er at betennelsesdempende midler, som f.eks Ibuprofen (eller Ibux på folkemunne) kan sette ned fertiliteten. Man bør altså holde seg unna hvis man prøver å bli gravid. Selvsagt er det mange der ute som blir gravid selv om de tar Ibux støtt og stadig, men det er vel ikke så mange av de som er inne på et forum for oss som strever med å få det til :)

Jeg sluttet i alle fall å bruke det når jeg skjønte at den babyen drøyer sin ankomst... Vil i alle fall ikke bruke noe som er bevist setter ned fertiliteten!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...