Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sann

Skulle egentlig få svar på våre prøver i dag, blod prøver og sædprøve. Men fikk ikke noe svar og må vente noen dager til :-( Utrolig dårlig gjort når man har gått slik å ventet mot datoen da det skulle være klart.

Men det får meg jo til å tenke på hvordan det vil gå i fortsettelsen når det gjelder utredning, jeg mener hvis alt skal gå i "sneile tempo" så tar det jo ekstra lang tid....

Noen som har erfaringer fra det privatet? og hva koster en full utredning der? Tenker da ikke på eventuelle prøverør forsøk men kun utredning.

Ha en fin kveld jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis blod- og sædprøven allerede er tatt er det jo bar gyn.undersøkelse med UL igjen. I det private tror jeg det koster ca. 1000,-

:-)

Skrevet

Ok, men trodde det også var en sjekk for å se om eggledere er tette osv. eller gjøres det på en vanelig ultralyd undersøkelse?

Leste litt om dette og fikk inntrykk av at det var flere typer undersøkelser, men håper du har rett ;-)

Skrevet

Jeg utredes privat, på volvat i Bergen, og er stor fornøyd. Virkelig verdt pengene. Ingen ventelister og blir tatt seriøst. Flinke folk som jobber der!! Jeg betalte 1000 første gangen, da fikk jeg tatt alle blodprøvene som taes kan pluss en ekstra som jeg ba om, innvendig ul, gu, og samtale. Neste gangen jeg var der så betalte eg 760 kr. Da hadde jeg ingen undersøkelser men han tydet sædprøven og gav meg metformin :-) anbefales!

Skrevet

Du blir gjerne sendt på røntgen med kontrastvæske. Det koster ikke mer enn vanlig egenandel hos lege. Jeg har vært gjennom det, men ifølge min lege (privat) er det en bortkastet test. Det er i følge han bare ved lap. man virkelig kan se om egglederne er tett.

Dersom du har tatt blodprøve for å påvise eggløsning, levert sædprøve og tatt innvendig ul er det ikke så mye mer legene gjør enn å be deg fortsette å prøve. Men er du innstilt på prøverør ville jeg sendt søknaden nå...for det tar tid. Har selv valgt å gå privat, 0 ventetid.

Lykke til!!

Skrevet

Men nå har det kommet en ny undersøkelse med UL og kontrastvæske som gjøres istedet for lap og hsg... ikke så mange i n orge enda med kompetansen til å gjennomføre den...men det kommer seg :-.) Den skal jeg ta hvis nødvendig. Sa på volvat at jeg ikke ville ta lap og da foreslo han den. Den heter HyCoSy (hysterosalpingo-kontrastsonografi og tar 10-12 minutter og da er alt unnagjort :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...