Gå til innhold

jeg liker ikke senga vi har fått..

Anbefalte innlegg

Vi skulle bruke babysengen som sambo og hans søster har brukt når de var små,regna med at det var en sånn vanlig sprinkelseng da.. men det er det jo ikke,det ser mer ut som en blanding av en vogge og en seng. Den går ann å regulere lengden på,men ikke høyden! og den er jo bare halvparten av høyden til en vanlig sprinkelseng! Men de hadde visst sovet i den helt de kunne begynne å sove i vanlig seng!

Nå kommer jeg jo bare til å bekymre meg for at babyen skal falle ut av sengen når den kan sette seg opp å sånn..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6295047-jeg-liker-ikke-senga-vi-har-f%C3%A5tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres kjedelig ut... men hvem er det som veldig gjerne vil at dere skal bruke den sengen? Sambo eller svigers? de bør jo ha forståelse på at du ikke vil bruke sengen da...

Får du et aktivt barn er det ikke moro å ligge på nåler hver natt...

Annonse

er vel egentlig svigers..føler meg litt dum å si at vi ikke vil ha den..jeg har jo en sprinkelseng fra jeg var liten,som fetteren min låner. Nå har jeg sagt at de bare kan fortsette å låne den siden vi fikk sprinkelseng( trodde jeg) så vil ikke ta den tilbake heller..

men jeg må nok bare kjøpe ny, orker ikke å bekymre meg for det..

For dere syns vel at en sprinkelseng er best?

Hvis det er den sengen mannen hennes brukte da han var barn kan det jo ikke være Stokke sengen - den er jo et moderne produkt.

Dere kan jo bruke den frem til babyen begynner å sette seg opp i sengen (ca 6-8 mndr) og så bytte ?

Eller du kan skylde på at det er vanskelig å få tak i moderne madrasser i akkurat disse målene (den har sikkert ikke standardmål siden den er så gammel?) og dermed slippe å bruke den ?

I min manns familie går det en vogge på rundtur - den har faren laget og alle søsknene sovet i da de var små - nå sover alle barnebarna i den - men vi brukte den bare inntil vesla begynte å snu seg rundt i senga - da byttet vi til sprinkelseng (som forøvrig JEG sov i da jeg var baby)

Det viktigeste for meg er at den er høy nok...

Så på en seng fra babycare, hvor det var sprinkel på langsidene, og tett på kortsidene, den var kjempelekker, men mye lavere enn sprinkelsengne som sto rundt den...

jeg turte ikke å kjøpe den, men er kansje litt sær da :D

viktig at man føler seg trygg tror jeg...:)

moren hans har selvfølgelig ordnet med madrass og alt!

men jeg får bare bytte når den blir 6-8 mnd..men siden jeg trodde det var sprinkelseng så har jeg selvfølgelig kjøpt sånn kurv den skal ligge i på førsten da..

Æsjda....har hun kjøpt skikkelig madrass altså, ikke sånn skumgummimadrass ?

Hm...da må du jo nesten bare si at du er litt redd den blir for lav i lengden, og så bare bruke den inntil baby begynner å snu seg rundt,blir iallefall noen måneder.

Annonse

jada ordentlige greier,og dyne og pute og alt.. får bare si det som det er etterhvert,eller komme med en liten hvit løgn at babyen er veldig urolig så vi er redd for at den skal falle ut! vil jo ikke virke utakknemlig,men sikkerheten må jo være det viktigste..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...