Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 hvor mye yoghurt gir dere til barnet hver dag? og hvor gammel er barnet? Jeg gir et vanlig beger daglig (sånn m fire beger i pakken).. gir som regel safari eller litago..men også gitt tine. Hvilken gir dere? og noen som vet hvilken yoghurt som er sunnest?(inneholder minst sukker) jenta mi er 14 mnd
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 jeg gir ikke yoghurt hver dag, men de gangene hun får får hun samme mengde som din. har brukt tine og av og til litago - titter alltid på pakken for å se på sukkermengde - det varierer litt fra smak til smak har jeg sett. ellers gir jeg naturell yoghurt, både biola og tine og blander vanlige bær i selv. snupp likerb egge deler like godt. hun er forresten 17mnd (i dag )
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 ok takk for svar:) gratulerer så mye med 17 mnd dagen:)koselig:) Grunnen til at jeg gir hver dag er at hun drikker ikke så mye vanlig melk (jeg ammer litt fortsatt), derfor gir jeg et beger m yoghurt for at hun skal få i seg nok kalsium... drikker jenta di mye vanlig melk? og gir du henne fra glass eller kopp? snuppen min drikker det lille hun drikker fra glass.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 snupp er glad i melk og får ca 1,5-2dl hver frokost og kvelds - varierer litt om hun drikker opp eller ei (mest til kvelds). får gjerne også litt biolamelk (bringebærsmak) sammen med frukt som mellomåltid. har fått fra kopp til nå, men nå øver vi med glass. drikker egentlig fint med det, men prøver å lære henne at drikkeglass ikke er leketøy - ikke alltid like lett, og senest i dag hadde vi vann utover hele kjøkkenbordet, stolen og noe av gulvet (litt for mye i glasset på en gang), hehe...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Jenta mi er 16,5 mnd. hun får yogurt 2-3 ganger i uka. Har inntrykk av at den fra Tine som heter Mild og Lett har minst sukker og lite fett i. (Ikke noe kunstig søtn.stoff i den). Den finnes i naturell og blåbær (kanskje flere smaker, har ikke sett flere forløbig). Den går iallefall unna på høykant. Den naturelle kan du jo også tilsette div. fersk frukt e.l.
Gjest Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 poden min som snart er 15mnd får et lite beger hver dag sammen med lunsjen!! han pleier og få safari eller tine sin. har hørt at det er mest sukker i litago sin men jeg vet ikke og har heller ikke sjekka det ut. tror youplait(sikkert skrevet feil) er ganske sunn...
dagni Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Her er det også youghurt stort sett hver dag..De har også et youghurt/ fruktmåltid i bhg, så hun har med seg begge deler hver dag.. Spiser frukt med lunsjen, og youghurten i 2 tiden..Litago sin youghurt har kommet seg betraktlig ang sukker...
Huffi Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Jeg gir et beger yoghurt nesten hver dag. Og da går det i Litago. Ellers har jeg også begynt med drikke-yoghurt de dagene han ikke får vanlig. Viktig med kalsium. Også er yoghurt veldig godt for magen. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå