Tulletutta Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 ringte til legen i går fortalte at eg hadde tatt ein positiv test og og korti eg hadde siste mens og korti eg venta mens bla bla. hun i kontoret sa du trenger ikkje komme inn før ca. uke 11-12 kanskje litt seiner fikk altså da time 20 november syns dette var jisla lenge til. noen andre som vet. hakkje peiling eg?? fikk ein dobbel time då så legen skulle høre fosterlyd og ta seg god tid sa ho. eg syns dette var litt rart men har liksom ikkje vert gravid før.
Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Jeg fikk time i uke 7, jeg.. Vi trodde det var uke 9. Men det er veldig forskjellig praksis hos de forskjellige legekontorene har jeg merket. Tror du skal ta det knusende med ro, det er ikke bra for babyen med for mye ultralyd heller (det er sånne signaler den hjertefinneren sender) Og spontanaborterer du, så kan de ikke gjøre stort med det før etter uke 20 ellernoe.. Lykke til, og gratulerer!
nybaby2010 Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Er gravid for første gang selv, skjønner godt at du lurer Jeg var hos legen i uke 14, så det er absolutt ikke sent for deg. Og du er heldig som får dobbeltime, da får du svar på alle mulige spørsmål du måtte ha. Ønsker deg i hvertfall lykke til!
Gjest Riga19 - jente 22.10? Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Jeg fikk i utgangspunktet ikke time hos jordmor på helsestasjonen før i uke 18 eller noe...det var jo altfor seint, men jeg var skikkelig heldig, og fikk time i 12. uke i stedet. Men det var jo for seint til å få plass på Ullevål, så om du bor i en by der det er kamp om fødeplassene, så er det lurt å være tidlig ute, for det er lege/jordmor som søker om plass for deg,- det gjorde i alle fall jordmora mi.
Vibeke&gullguttene:) Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Jeg var også på første time i uke syv... Men jeg kontaktet jordmor på helsestasjonen.. for fastlegen min er innmari opptatt...Du kan jo prøve det?? Viktig at du søker tidlig om fødeplass..
Larviksjenta. nr4? Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 hadde første time i uke 6 jeg
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 ja jeg tror da det, legen eller jormor ordner dette. du får svar i posten om du har fått fødeplass.
Tulletutta Skrevet 13. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 13. september 2006 takk for all hjelpen skal ta det helt med ro.. det hjelper å høre snakke med personer som har vert borti det før meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå