Gå til innhold

Zoomer/Loise skravler litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har blitt en slitsomt dag... Fikk endelig Isak i seng ved 19-tiden og da var jeg utslitt selv også. Klarer nesten ikke være på soverommet, for mannen min har verdens dårligste ånde, stakkars... Klart det er dårlig ånde når de har operert og brukt laser i halsen hans, men jeg blir så lett kvalm, så det er ingen bra kombinasjon...

Håper jeg får sove godt i natt, for må opp igjen med Isak i morgen tidlig, for å levere han i barnehagen. Lørdag skal moren min hjelpe til en god del, så det blir bra :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffja,, utslitt vet jeg åssen kjennes ut. Jeg er temmelig kake selv etter en arbeidsuke med 4tidligvakter (opp kl.05.50) og en aftenvakt (kommer hjem kl. 23.00) Så nå kan vi se frem mot helg og mere soving begge to!!!!

Flott at du har en mor som hjelper til litt,,

klem, 16+4

Skrevet

Ja, det er deilig at moren min flyttet inn i naboblokken i forrige høst, for da kan hun lett trå til dersom vi trenger det... Hun skal nok hjelpe meg med å hente Isak i barnehagen i dag også, for jeg sliter med å bære han opp alle fire etasjene...

Mannen min føler seg litt bedre i dag, men er fortsatt dopet ned med både Voltaren og Paralgin Forte. Han har i hvert fall klart å spise både en yoghurt og litt havregrøt, så det er bra.

Nå skal jeg la han være i fred litt, for han har lagt seg her på gjesterommet for å sove litt...

klem,

Skrevet

Du er heldig som har en så grei mamma..

Så bra at det går fremover med mannen din!!!!!

Mannen og jeg har 10års dag i morgen. Vi har vært kjærester i 10år da... Så vi må feire litt..!!

Skrevet

Gratulerer så mye med 10års dag i morgen!!! Mannen min og jeg har kun vært sammen i litt over fire hehe...

Ja, det er deilig å ha en grei mamma, som i tillegg bor såpass nærme. I dag gikk jeg ned med Isak i ti-tiden og hun skal ha han helt til 18-tiden i kveld :o)

Formen min er litt bedre i dag, men virker som om mannen min føler seg litt dårligere igjen. Han sov godt hele natten uten å ta smertestillende, så da han våknet i dag tidlig hadde han fryktelig vondt, stakkars. Det har stilnet litt nå etter både inntak av paralgin forte og voltaren...

Skrevet

4år sammen er bra det.. Vi har vært gift i 6år, og da vi hadde vært gift i 4år unnfanget vi Carina.. Det er litt morro å se tilbake på,, for ting har skjedd med 2 og 4 års mellomrom hos oss..

Sammen i 2år, deretter forlovet i år2, gift i 2år så kjøper vi leilighet sammen, 2år etter det igjen så ble barn1 unnfanget. Da hadde vi vært gift i 4år. Etter at Carina kom til verden går det 2år til neste barn kommer.. Litt artig.

Håper formen din blir enda bedre og at mannen din blir bedre snart.. Det tar nok tid å komme seg etter operasjon. Håper alt var vellykket da,,!!!

Ha en fin lørdag videre. KLem

Skrevet

I dag fikk jeg sove leeenge, og det var deilig etter å ha stått opp tidlig de siste tre dagene. Mannen min la seg da Isak skulle ha sin hvil og de sov begge to i over to og en halv time - tydelig at de trengte det...

I dag blir en rolig søndag med litt klesvask og strikking. Tok frem et strikketøy jeg hadde lagt fra meg en stund (oppskriften var feil i følge en meget kompetent strikke-venninne av meg, så jeg ble litt lei, for måtte rekke opp og strikke mye på nytt), men nå er det klart til montering og strikking av halskant. Skal prøve å få sydd det sammen i dag og strikket halskanten, så har jeg en flott ull-dress til jenta kommer i januar :o)

Jeg har forresten begynt å få noen fryktelig vonde smerter i magen nå og da... Enten er det livmorstrekk eller så er det vonde kynnere - samme hva - det er ordentlig vondt. Skal ta det opp med legen min på torsdag, men regner med at det kun er livmoren som strekker seg...

Skrevet

Godt at du fikk sove lenge i dag... Det fikk jeg også, og sånt er HERLIG. Så flink du har vært da.. det blir nok veldig stas å ta på jenta den nye egenstrikkede dressen når hun kommer til verden !!!

De smertene (hvis det er make) høres kjent ut. Jeg har strekk i livmors ligamentene innimellom og det gjør skikkelig vondt. Men det er konsentrert på nedre del av magen- på sidene..

Vi har hatt en kjempefin dag i dag. Mannen og jeg har vært sammen i 10 år i dag, så vi har feiret med kinesisk restaurant og et kinobesøk! Herlig.. Har hatt en helt perfekt dag!!

Jeg leste i et annet innlegg at du har måtte tatt av deg gifteringen nå pga hevelse.. Så kjedelig da.. Jeg hovnet ikke opp forrige gang. Ble jo rund både her og der, men ikke noe vann i kroppen.. Ringen passet fint hele svangerskapet. Så vi får se åssen det blir denne gangen..

Klem 16+6

Skrevet

Så deilig at dere fikk feiret ordentlig i går - gratulerer nok en gang!

Ja, jeg antok at det bare var livmoren som strakk seg, men det er som du sier skikkelig vondt.

I forrige svangerskap fikk jeg mest vann i hendene, og det virker som om det er likt denne gangen, for våkner med en nummen og øm følelse i hendene. Ringen fikk jeg ikke på meg igjen før flere uker etter fødselen sist, men men...

I dag skal jeg til fysio, men kan ikke si at jeg gleder meg for formen i dag er ikke bra. Jeg er skikkelig kvalm og det føles som om jeg skal kaste opp når som helst. Håper bare dette gir seg før jeg skal til timen kl 14.30...

Skrevet

Jeg klarer ikke helt forestille meg åssen det er å ha vann i kroppen.. Det må være rart.. Men hvem vet, jeg får kanskje oppleve det denne gangen?

Åssen gikk det på fysio i dag da? Sånn generelt og med tanke på formen du var i før du gikk?

Jeg har laget sånn ferdig-sjokoladekake nå, i form som man bare varmer i micro og heller ferdig-glasur over,,, namm var godt med noe søtt.. Jeg har bare tatt et stykke , men tar sikkert ett til når tulla har lagt seg.. Kjenner meg selv rett..

Neste uke er det UL.. Gleder meg enormt.. Det er onsdag neste uke,, midt i høstferien her på Vestlandet.. Mannen har fri fra skolen da, så han skal ha Carina den uken.. Det blir kjekt for tullemor.. Masse kvalitetstid med pappa, for mamma har ikke fri..

Klem 17+0

Skrevet

Ja, det er en rar følelse med vann i kroppen... føles litt som om hendene mine sovner.

Det gikk fint hos fysio i dag, selv om formen var dårlig. Ble hengt opp i en sånn "Therapy Master" (tror jeg det heter) med tau-system opp til taket for så å gjøre øvelser. Han advarte at de kom til å gjøre mer vondt i kveld og i morgen, og han fikk rett. Jeg er glad mannen min skal stå opp og levere Isak i barnehagen i morgen tidlig.

Åh... sånn sjokoladekake har vi i skapet hehe... Skikkelig gode, men synes fort det blir litt for kvalmende.

Så spennende med UL... Jeg skal på UL neste gang den 8. november, og da vil bestevenninnen min gjerne være med, så det blir hyggelig. I morgen skal jeg forresten på BIM-treff her i Oslo, for oss over 30 år...haha føler meg egentlig ikke så gammel, men skal bli hyggelig å treffe noen som er i samme livssituasjon som meg (vi er alle sykelmeldte og går hjemme hele dagen..)

klem,

Skrevet

Huffda.. Sånn dagen-derpå-fysio-form hørtes vondt ut.. hehe

Så du skal ha venninne med på UL, så kjekt da..

ups må løpe fra jobben,,rekke buss

snakkes

Skrevet

I dag skulle jeg egentlig vært på BIM-treff, men siden det bare var to av oss som kunne ble det hele avlyst. I stedet kom søsteren min på besøk, og vi dro ut for å kjøpe strikkepinner og garn til henne. Hun har enda mindre strikke-erfaring enn meg, så jeg håper det går greit for henne å strikke en ullbukse til datteren... Hun sendte meg en sms i kveld og sa hun hadde mistet flere masker på rad og hadde blitt nødt til å rekke opp alt sammen - og at motivasjonen var på bunn. Stakkars, hun syntes rundpinnen hun hadde kjøpt var for liten, så hun klarte ikke holde maskene på plass på pinnen... MEN, hun skal ut i morgen og kjøpe en lengre rundpinne.

I morgen skal jeg til frisøren og jeg gleder meg utrolig... Det er over to måneder siden jeg var der sist, og håret mitt trenger desperat litt farge og klipp :o) Håret mitt blir utrolig slapt mens jeg er gravid, så det skal bli deilig å få stelt det litt. Jeg skal også på fest både på fredag og på lørdag, så da er det alltid bra å føle seg litt ekstra fin.

Håper du rakk bussen til jobb :o)

klem,

Skrevet

Heisann og god formiddag Zoomer

Jeg rakk bussen fra jobb ja, skulle hjem fra senvakt og oppdaget plutselig at klokken var blitt mye.. Gikk fint

Hårklipp ja.. så deilig... det hadde vel jeg trengt også. Har ikke vært til frisøren siden mars jeg.. Men jeg har ingen farge i håret osv, og luggen har jeg trimmet selv. Så jeg ser passe skapelig ut. Men litt freshness hadde gjort seg ja.

Synd BIM treffet ble avlyst da.. Håper det kommer flere anledninger.

I dag har jeg ingen planer, skal være hjemme med Carina etter jobb. Og har en slitsom uke, så det er fint å ikke lage for mange planer, vil ikke slite meg selv ut heller. Jeg kan se frem til neste uke, for da har mannen høstferie fra skolen, og jeg har langhelg for jeg har fri fredag!! Det blir fint!

klem,

Skrevet

Ja, det var deilig med en hårklipp og en frisk farge i håret... Og mannen min synes det er tøft, så det er bra.

Resten av dagen i dag skal jeg nok også slappe av. Er sliten og har fått både livmorstrekk, kynnere og svimmelhetsanfall i dag, så det er nok best at jeg tar det litt med ro. Bra jeg skal til legen på kontroll i morgen :o) Skal også til gyn i morgen for nye celle-prøver (gyn har kontor vegg i vegg med legen min), så får håpe det går bra også.

Nå skal jeg prøve å sove en times tid før Isak kommer hjem fra barnehagen - mannen min skal hente han i dag.

Vi snakkes!!

klem,

Skrevet

Heisann Zoomer

Åssen gikk det på legekontroll og på celleprøvetakingen i dag? Håper du fikk tatt det litt med ro, du fikk masse ubehageligheter på en gang gitt.. Med svimmelhet og kynnere er det greit å ta det litt med ro ja..

Jeg har fri i morgen! Vannvittig deilig. Og så tilbød mannen seg å stå opp med Carina i morgen. I alle fall ta henne opp, skifte og gi henne mat.. Så da får jeg sikkert sove til klokken halv ni jeg da!!!!!!!!!!! Gleder meg.. Det skal bli godt.

I helgen skal jeg på leting etter en god vinterkåpe/jakke som jeg kan ha når magen vokser. Jeg har omtrent bare korte jakker nå, og ingen som har plass til litt mage.. Håper jeg finner noe, og helst noe billig. Kommer jo ikke til å bruke den etter svangerskapet. Liker ikke romslige jakker..

Snakkes.. klem, 17+3

Skrevet

Det gikk fint på legekontrollen og har fått beskjed om å ta det mest mulig med ro... Helst være liggende en god stund fremover, men det er lettere sagt enn gjort...

I dag kommer en venninne fra Bergen og skal bo hos oss frem til mandag, så da kommer jeg ikke til å ha tilgang på internett denne helgen (for pc'n er på gjesterommet der hun skal bo).

Vi måtte hente Isak tidlig i barnehagen i går, for han hadde feber og følte seg dårlig. Han var veldig slapp og sov masse på ettermiddagen i går. Vi la han kl 18.30, for da var han skikkelig trøtt og grinete og så våknet han ikke før 08.30 i dag!!! I dag virket han frisk og rask igjen, så han er nå i barnehagen, men avtalen er at de skal ringe oss hvis han begynner å virke dårlig igjen. Det var visstnok en annen gutt på avdelingen hans som hadde det likt som Isak tidligere i uken, feber på ettermiddagen og så like frisk og rask igjen dagen etter.

Vinterkåpe ja... Det har jeg også tenkt på... Mulig jeg kommer til å stjele mannen min sin, for vil i hvert fall ikke bruke myyye penger på en jakke jeg ikke får brukt særlig lenge. Har en gammel jakke jeg kanskje kan bruke en stund, men har ikke fått sett på den (den er på loftet)... Synes det er vanskelig å finne fine og romslige jakker, så jeg har også mer tettsittende/formsydde jakker fra før...

Ha en flott helg!!!

klem,

Skrevet

Heisann.. Lørdag

Nå er jeg blid som en lerke. I går hadde jeg jo fri, og tok en tur på shopping med Carina. Hadde sett en gravid-vest jeg hadde lyst på. Og den hadde de fremdeles, så den kjøpte jeg. (H&M)

Og i dag har jeg vært på litt mere shopping, sammen med Carina og bestefaren hennes. Kjøpte meg en (ski jakke aktig) vinterjakke, fin og ikke for stor, men med plass til endel mere mage. Kun 199kr på SparKjøp!!!!!!!!!!!!!!! Og fant støvletter der, stilige beige til 199kr. Og en søt lysegrønn genser.

Og så fant jeg et sånn dosete til barn, som man setter på voksendo'en. Tenkte vi skulle prøve det. Min mann likte ikke tanken på potte. Uhygienisk mente han.. hehe. Carina har nemlig begynt å si fra når hun har bæsjet. Så kanskje det er mulig å begynne potte trening med henne.. Tanken på å kanskje ikke ha 2 bleiebarn over lang tid frister! ;0)

Nå har tullemoren våknet hører jeg. Da er det på tide å lage middag.

Håper du koser deg med besøket. Og at venninnen din tillater at du ligger på sofaen litt :0)

Masse klem, 17+5

Skrevet

*dytter* hiver denne litt lengre opp, siden du ikke er på nett i helgen. Så slipper du å lete på side 4 liksom...

Klem 17+6... snart 18 fullgåtte og begynner på uke19,, og snart UL!!!!!! (På onsdag)

Skrevet

Da har venninnen min dratt tilbake til Bergen, og jeg har fått tilbake internet-tilgangen min...deilig :o) Hun er egentlig en sånn venninne som det er deilig å treffe i små porsjoner (hun prater som en foss), så en lang-helg ble kanskje litt i meste laget for min del.

Potte-trening kan jeg ikke si vi har tenkt mye på ennå, annet enn at vi har fått en potte fra min søster siden de plutselig hadde to. Vi får se når vi får begynt med det, men vil ikke presse det på Isak før han begynner å si ifra, som Carina nå gjør.

Merket i helgen at legen min har rett... jeg burde slappe mer av. Var ute både fredag og lørdag (to bursdags-fester) og det ble alt for mye for meg. Nesten hele lørdag kveld hadde jeg skikkelig ubehaglige kynnere, og de gav seg ikke før ca ti minutter etter jeg hadde lagt meg. Søndagen tok jeg det derimot heeelt med ro, for orket ikke flere kynnere, så da roet magen seg også betraktelig.

Denne uken har jeg ingen planer, bortsett fra en tur til fysioterapeuten, så forhåpentligvis får jeg ikke så mange kynnere :o)

Ha en flott uke!!

klem,

Skrevet

Hei

Jeg også har en venninne som gjør seg best i små porsjoner.. *ler* Så jeg skjønner deg godt..

Kjekt å ha deg tilbake på internetten *klem*

Huffda,, ja du må for all del slappe mere av Zoomer. Det er ikke verd å stresse babyen med kynnere.. Tror ikke de små i magen liker seg så godt når det blir så mange kynnere... Så du gjør lurt i å ta det mere med ro ja..

Jeg skal ta det helt piano hjemme denne uken. For jobben er småtravel nå. Det er masse sykemeldinger, så vi som er på jobb får det tyngre.. Men jeg vet å si ifra.. I dag sørget jeg for at sjefen flyttet meg på en enklere lab for morgendagen,, for jeg såg at jeg var satt opp alene med ansvar for 30 pasienter i morgen. DET går ikke, dvs jeg kunne prøvd - og så endt opp som slakt på sofaen hjemme på ettermiddagen..

I dag var jeg så svimmel i lunchtiden, at jeg fant ut at det var bare å gi beskjed til sjefen med en gang... at i morgen kan jeg ikke stå alene.. Du MÅ flytte meg.. Og det gjorde han.. Så slipper jeg å stresse livet av meg i morgen... Det er godt for både meg og knøttet i magen..

Ha en flott uke du også!!!

Klem, 18+0

Skrevet

Ja, vet jeg burde slappe mer av, men det kjipe er at jeg ikke føler meg bedre i dag selv om jeg bare har slappet av hele dagen. Blir fryktelig svimmel av den minste ting, så har ikke så mye energi til overs. Det er bra mannen min føler seg bedre nå, for da kan han hente/bringe Isak i barehagen.

Så du skal på ordinær UL denne uken.... Vil dere vite kjønn denne gangen? Jeg skal på neste UL den 8. november, så det er en stund til... Skal på kontroll og ny fødselsforberedende samtale på Riksen den 19. oktober, så både gleder og gruer meg til det. Gruer meg fordi jeg må skal skrive ned alt jeg mente gikk galt ved forrige fødsel, og vi skal gå igjennom det, men gleder meg selvsagt til å høre hjertelyd osv.

I morgen skal jeg tilbake til fysio... Har fått øvelser jeg skal gjøre, men lurer egentlig litt på om det er disse øvelsene som gir meg flere kynnere. Jeg blir i hvert fall ganske sliten i bekkenet etterpå, så gleder meg ikke veeeldig..

Nå skal jeg snart legge meg litt nedpå igjen - blir sliten av den minste ting.

Skrevet

uffda Zoomer.. Det høres ikke ut som at du har det helt topp for tiden.. Det må være ille å bli sliten av den minste ting og da attpåtil ha en 14mnd gml gutt fra før.. Han krever vel sitt tenker jeg.

Spennende med den fødselsforberedende samtalen,, det blir nok bra skal du se.. :0)

Ja, UL er i morgen. Og jeg har lyst å vite kjønn, men om knøttet har lyst å vise seg frem - det er en annen side av saken.. *ler* Gleder meg.. jeg har time på Haukeland kl.12.30

Håper dagen din i dag er litt bedre.. Eller den kanskje ikke blir helt det siden du skal på fysio? Eller var det verst dagen derpå kanskje?

Klem, 18+1

Skrevet

Ja, det er mer slitsomt å være gravid denne gangen, men prøver å fokusere på belønningen tilslutt.

Ojojoj... UL i morgen. Jeg synes det er like spennende hver gang jeg skal til UL, og synes det er luksus i dette svangerskapet fordi jeg får gått flere ganger. Forrige svangerskap hadde jeg kun én ordentlig UL (ordinær) og en kjapp UL før jeg ble innlagt pga svangerskapsforgiftning.

Dagen i dag er litt bedre, ja... og bra er det. Fysio-timen gikk greit, men sleit meg opp trappene her hjemme etterpå. Isak er fortsatt ikke helt frisk, han hoster mye, så det er greit å ikke hente han alt for sent i barnehagen. De siste to dagene har han sovet to ganger i barnehagen, en formiddagshvil og en ettermiddagshvil, så det er tydelig at han ikek er i kjempeform.

Du får oppdatere meg i morgen ang. UL'en... Blir spennende å høre :o)

Klem,

Skrevet

Gikk flott på UL,, kanskje du har sett noen av de andre trådene jeg har skrevet om UL i.. Hvis ikke skal jeg fortelle alt om igjen ;)

Forresten.. Vi som prater så mye, du har vel ikke en e-post adresse eller msn adresse å utveksle med meg?

Hadde vært kos..

[email protected]

Jeg har gått i lykkerus i dag,, det var sååå kjekt å se gullet på UL i dag..

Klem, 18+1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...