Loise 2barnsmor ღ Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Heisann Zoomer. Jeg fortsetter tråden her jeg, den andre var blitt så lang.. Så du har satt i gang å strikke du.. Så herlig da.. Det skulle jeg ønske at jeg kunne. Dvs strikke kan jeg, men ingenting avansert. Men jeg har foreløpig ikke interessen/tolmodigheten til å sette meg ned og lære meg så voldsomme mønstre heller.. Ang dele på ansvaret på morninger.. Jeg syns det er herlig sånn vi har det nå. Mannen begynner senere enn meg, så han står opp med henne i hverdagen. Og så står jeg opp med henne den helgen han jobber, og så deler vi på den helgen vi har fri sammen.. Funker som en kule det.. Mens jeg var i permisjon var det jeg som stod opp med tullemor hver bidige dag.. Jeg var skikkelig trøtt av det tilslutt,, så da involverte jeg mannen litt mere på slutten, for da ammet hun ikke mere osv.. Nå er jeg fornøyd med åssen tingene er :0) I dag SKAL jeg være flink jente og legge meg tidlig.. Har ikke fått nok søvn i det siste. Lagt meg midnatt og opp igjen på jobb kl.05.50... Altfor lite søvn... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Ha en fortsatt fin uke Zoomer!!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Flott med ny skravletråd ) I dag sto jeg opp tidlig med junior for å følge junior i barnehagen - ble helt utslitt og kjempekvalm..hehe. Var fryktelig glad for at jeg kunne krype tilbake i sengen etterpå... Sovnet og sov til kl 11!!! Tydelig at jeg har stort behov for å hvile under dette svangerskapet. Ja, strikker nå stort sett hver dag, men er ikke spesielt flink når det kommer til mønstre (haha, skrev "monstre" først). Jeg foretrekker oppskrifter der jeg strikker rett og vrang og der jeg slipper unna masse vanskelig mønster. kan ta opp og legge til masker, men mye mer enn det kan jeg ikke. Mange av oppskriftene har også heklet kant, men hekle det kan jeg ikke ennå, selv om en venninne sier hun kan lære meg det... I dag har jeg kun to "oppgaver" i løpet av dagen: handle bleier og mat + hente en pakke på posten.... Det blir med andre ord en mye mer rolig dag, og uke, enn forrige uke ) Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 14. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2006 Godt å høre at du har en roligere uke nå.. !!! Jeg skulle tidvis ønske at jeg også var hjemme og kunne krype til køys når "dagmamma'n" kom.. Men sånn er ikke livet her. Jeg er jo i fin form, bare litt trøtt,, og må pelle meg på jobb hver dag.. Selvom jeg sovner på bussen både til og fra jobb, så går dagen fint. *ler* I dag skal min søster til uke18 UL, og jeg er spent på om de skal vite kjønn, og om vi andre får vite det... Jeg er såå spent. Hun selv sier at hun har magefølelse på jente, så vi får se om hun har rett... Det hadde jo vært kjempekos, siden de har en gutt fra før.. Jeg har litt blandet magefølelse på meg selv. Klarer ikke bestemme meg. I utgangspunktet trodde jeg jente. Men jeg har rett og slett ikke så klar magefølelse som forrige gang.. Så jeg er spent på hvem som gjemmer seg i min mage denne gangen.. Har dere begynt å tenke på navn? Jeg har lyst å begynne tidlig med det denne gangen.. Carina fikk sitt navn hele 6 dager etter hun var født. For vi hadde ingenting klart.. Klem 15+3
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Ja, det er deilig å ikke skulle på jobb. Legen antok at jeg kommer til å være sykemeldt ut svangerskapet pga bekkenløsning og svangerskapskvalme. Virker som om kvalmen er på hell, men trøttheten derimot den er konstant hehe. Arbeidsgiveren min vil ikke tilrettelegge noe for meg som gravid, så da kan jeg likså godt bli hjemme (stressende arbeidsplass med til tider tunge løft). Mååå få tak i en fysioterapeut med peiling på bekkenløsning snart. Brukte en fysio i forrige svangerskap, men følte at jeg nesten ble verre enn bedre etter jeg hadde vært hos henne, så vil ikke bruke henne igjen. Så spennende med søsteren din sin UL. Får håpe hun får sett kjønn, hvis hun ønsker det. Søsteren min fikk aldri sett kjønnet, selv om de var på tre ul'er!! Der var det en sjenert liten jente ) Jeg hadde (har) heller ingen spesiell magefølselse denne gangen, og syntes det var merkelig siden jeg hadde sååå sterk gutte-følelse forrige gang. Skal tilbake på ny UL på mandag, så da skal jeg forsikre meg om at det virkelig er en jente. Joda... vi har begynt å tenke på navn, men har en veeeldig lang liste foreløpig. Vi må ha et internasjonalt navn, siden halve min familie er engelsk. Junior, som heter Isak, fikk sitt navn rett etter han ble født - vi sto mellom Isak, Elias og Oscar, men mannen min sa bestemt at dette er nok en Isak... Blir nok noe av det samme opplegget denne gang, for synes det er fint å se babyen først )
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 14. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2006 Misunner deg nesten å være sykemeldt ut svangerskapet. Men samtidig er det jo kjekt å få gå i jobb så lenge formen min er så fin som den er og siden sjefen tilrettelegger for meg... Tiden går fortere når jeg er i jobb syns jeg. Vi også har lang liste med navn. Bruker navnelisten fra forrige gang og har satt på noen nye navn.Vi kommer nok til å plukke ut favorittene og så se babyen an liksom.. Forrige gang hadde vi ikke rukket å forkorte listen noe særlig. Så det var vel litt derfor det ble litt vanskelig. Men denne gangen skal vi se på navn litt tidligere.. Isak er fint.. Likte det best av de navnene du sa, så bra at mannen din skar gjennom og valgte det,, hehehe. Guttenavn er vanskeligst syns jeg. Så vi har mange å velge mellom hvis det blir jente, for der fant jeg så masse fint.. :0)
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Vi fikk ikke internett til å fungere her i går kveld... Begynner å irritere meg kraftig over det trådløse nettverket vi har, spesielt fordi pc'n er stasjonær... Ja, tiden hadde nok gått fortere dersom jeg var på jobb, men så er jo ikke min sjef villig til å tilrettelegge, så da blir det uaktuelt. Prøver å ikke sove bort dagene, men det er ikke alltid like lett ) Vi bestemte oss ganske kjapt for at de to gjenværende navnene fra forrige gang ikke skulle på listen denne gangen, selv før vi var på UL. Synes det ble litt rart, siden det var de tre navnene det sto mellom sist at nr 2 skulle få et "annenrangs" navn... Men, vi hadde jo en kort liste forrige gang, hadde listen vært laaang hadde vi nok brukt samme liste en gang til. Jeg synes det er mer vanskelig med jentenavn, jeg... Litt morsomt, for forrige gang var mannen min imot alle litt uvanlige navn, mens denne gangen står det masse uvanlige navn på listen vår hehe.. Synes det er en utfordring å finne et navn som er lett å uttale, kort (barnet får to etternavn), kan uttales på to språk (engelsk og norsk) og er et navn ikke absolutt alle heter om dagen... Vi var forresten ute og så på en brukt OTH tvillingvogn i går, men jeg synes det var for mange småfeil på den, og den virket veldig løs i skruene - den skranglet litt vel mye. Så vi dro hjem uten vogn igjen... Det fine var at vi fikk sjekket om den vognen får plass i bilen vår, og det gjør den med et nødskrik...
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 16. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2006 Jentenavn finner jeg mye på. Har en laaang liste fra sist også. Men guttenavn er vanskeligere syns jeg.. Jeg kan jo dele min jenteliste med deg: Carina Amanda Evelyn Elida Elissa Emma Ada Thea Isabella Isabel Mirabell Annabell Vilde Louise Linn Elise Malene Mina Evy Leah Catharina Mariell Maja Guttelisten min er ikke fullt så lang,, hehe. Nå i helgen skal mannen jobbe, så jeg får ansvaret for Carina i helgen.. Heldigvis sover hun i alle fall til kl.08 om morgenen. Siden jeg står opp kl.5.50 i uken hjelper det på å få sove til 8 i alle fall *blunke* Ha en fin helg!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 16. september 2006 #9 Skrevet 16. september 2006 Ser at vi har mange av de samme navnene på listen vår ) Synes jentenavn er vanskeligere enn guttenavn, men det er nok fordi jeg alltid har trodd jeg skulle få gutter... Ble litt overrasket da jordmor sa det var en jente da vi var på ordinær UL, men det var en hyggelig overraskelse ) Jeg skal forresten på en ny UL på mandag, så da skal jeg forsikre meg om at det virkelig er en jente der inne - før jeg begynner å strikke en fin kjole..hehe I dag har vært en meget begivenhetsrik dag, med handletur både her og der og så lunsj hos svigermor. Svigermor bestemte seg for at Isak kunne sove over hos henne til i morgen, så da vi kom hjem her var det en haug med ting vi gjerne ville ha gjort mens Isak var borte. Det meste er faktisk blitt gjort, og det skal mannen min ha all ære for. Han var på butikken og pantet flasker og kastet glass-søppelet (det trengtes veeeldig), støvsuget hele leiligheten, tok oppvasken etter middag og sist men ikke minst totalt ommøblerte her inne på studioet sitt!! Nå har det blitt en mye mer åpen løsning, og jeg har fått bedre plass ) Nå skal vi slappe av og se på en god film... God helg!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 17. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2006 Det blir spennende med ny UL på mandag da. Du får nok bekreftet at det er jente du venter.. Høres ut som om dere fikk gjort masse i går!! Flinke dere er. Leiligheten er ikke rengjort i helgen. Orker ikke alene. Og mannen jobber 12 timer pr dag i helgen. Så han orker ikke noe når han kommer hjem heller.. Jeg lar det bare være.. Tenker på bekkenet og formen min. I dag skal jeg rydde kjøkkenet i alle fall. Ellers har jeg ingen planer.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 17. september 2006 #11 Skrevet 17. september 2006 Jeg kan vel ikke ta mye av æren for alt som ble gjort her hjemme i går, men jeg var med på å finne ut hvordan studioet skulle være + at jeg monterte pcbord ) Ellers var det mannen min som tok et skikkelig skippertak. I dag har vi sovet leeenge - sto opp for en drøy halvtime siden, og det var veldig deilig. Dagen skal tilbringes mest mulig avslappet, og etterhvert skal vi oppover til svigermor for å spise middag/hente Isak )
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 17. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 17. september 2006 Flink mann du har da!!!! Oj så lenge dere fikk sovet da!! Herlig... Sånt skjer vel ikke så ofte, så da er det godt å få inn igjen litt når man har anledning.. Jeg har vært alene med Carina fra vi stod opp og til nå, halv åtte på kvelden. (Carina legges om maks 1 time) Så jeg er glad jeg har god form,, ellers hadde ikke dette gått bra.. På onsdag skal jeg til jordmor for første gang i dette svangerskapet. Det skal bli kjekt. Jeg skal ha samme jordmor som sist. Blir kjekt å treffe henne igjen og oppdatere henne om hvordan det gikk forrige gang.. Da jeg var til lege sist (12+4) fant ikke legen hjertelyd, men jeg har hørt hjerteluyd hjemme med babywatcher. Men det hadde vært kos om jeg fikk høre hjertelyd hos jordmor til uken.... Jeg er 16+2 når jeg kommer til jordmor, så det skulle gå fint å høre noe da. (Jeg har jo hørt pulsen hjemme siden 10+6 jeg...) Ha en fin søndagskveld!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 17. september 2006 #13 Skrevet 17. september 2006 Jeg lurer på hvordan det skal gå til helgen som kommer, for mannen min skal snorke-opereres + fjerne mandlene på torsdag, så han kommer nok ikke til å være helt i form... Jeg gleder meg masse til UL i morgen, og jeg skal ha med moren min, så får hun sett UL for aller første gang. Forrige gang jeg var gravid bodde hun i Stavanger, men nå har hun førtids-pensjonert seg og flyttet inn i naboblokken. Det er deilig å ha henne lett tilgjengelig for avlastning når vi trenger det ) Åh, har du babywatcher... Jeg vurderte å kjøpe en selv, men har egentlig ikke penger til overs, så det ble nedprioritert... Får høre hjertelyden hver gang jeg er hos lege eller jordmor, men hadde vært hyggelig å kunne høre litt på babyen hver kveld. Legen kunne heller ikke høre hjertelyd på første kontrollen min, men så viste det seg at jeg var en uke kortere på vei enn vi trodde, så da var det ikke merkelig. Hadde jo allerede sett at hjertet banket på tidlig UL i uke 7, så det var ikke så farlig... Nå skal jeg snart legge meg, for skal være på Riksen i morgen senest 08.15... Og så jeg da, som pleier å få sove lenge... ) Ha en flott uke!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 18. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 18. september 2006 Lykke til på UL i dag da, Det blir en opplevelse for din mor ja!! Så kos forresten at hun har flyttet inn så nære dere.. Og hvis jeg ikke husker det til slutten av uken/helgen, så lykke til for mannen din med operasjonene sine!! Babywatcher er kos å ha, men strengt tatt ikke en nødvendighet nei. Jeg også kommer til å få høre hjertelyd ved hver kontroll.. Men muligheten til å kjøpe bød seg, så jeg takket ja.. I morgen har jeg fri.. Ååå så herlig.. Jeg skal se om jeg kan ordne det sånn at svigermor tar Carina på morgenen.. Sånn at jeg kan få sove ut litt,, jeg er så trøtt nå, etter å ha jobbet full uke forrige uke og hatt Carina alene hele helgen... Ha en fin mandag!!! Klem 16+0
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 18. september 2006 #15 Skrevet 18. september 2006 Da er UL overstått, og jordmor tok seg ekstra god tid slik at moren min fikk sett masse ) Også denne jordmoren tror det er en jente, så nå skal jeg ut og kjøpe rødt eller rosa garn og strikke en kjole. Jeg ble helt slått ut av å stå opp såpass tidlig, og kvalm etter blodprøven (stork-prosjektet på Riksen, da skal blodprøver tas fastende om morgenen), så kastet opp da jeg kom hjem. La meg nedpå noen timer i håp om at jeg ville føle meg bedre, men er fortsatt like utslått nå... Fikk jordmor til å sjekke blodgjennomstrømmingen til navelen ekstra nøye, for er litt redd for å få svangerskapsforgiftning denne gangen også, men alt så fint ut. Så deilig med fri - og får håpe svigersmoren din kan passe Carina litt, synes du fortjener det etter en helg alene med henne. Neste helg blir det vel jeg som må ta Isak mest, og kan i min nåværende tilstand ikke si jeg gleder meg til det...
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 18. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 18. september 2006 Hei Zoomer Kjekt at du/dere fikk en fin opplevelse på UL!!!!! Når også denne jordmoren tror det blir jente, så kan du være 99.8% sikker på at det blir jente ja.. Så gøy da,, nå kan du strikke i jentefarger! Kjedelig at du ble så dårlig av å måtte stå opp tidlig OG ta blodprøver alt sammen på fastende mage.. Ikke noe kos det.. Da er det jommen bra at det er lenge til helgen og til du skal ta hånd om Isak mye alene,, så du får tid til å ta det med ro igjen og bli bedre... *klem* Jeg har tenkt på det der med å få svangerskapsforgiftning en gang til.. Og vettu hva? Jeg snakket med en jordmor i forrige uke, og hun sa at det hovedsaklig var førstegangsfødende som fikk sv.skaps.forgiftn....Av alle dem med forgiftning hun har vært borti så har de fleste vært 1gangs.. Så hun trodde ikke at jeg kom til å få det en gang til!!!!! Jippi,, håper hun har rett... For begge vårs skyld!!! Ha en fin uke!!! Klem 16+0
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 19. september 2006 #17 Skrevet 19. september 2006 I dag blir en rooolig dag, tror jeg. Ble såpass dårlig i går at jeg måtte krype til sengs tidlig... fikk svimmelhetsanfall, mistet all energi og var kvalm. Selv etter en stor middag følte jeg meg ikke bedre, så da var det like greit å legge seg. Ja, jordmoren min sa også at det er mest vanlig for førstegangsfødende å få svangerskapsforgiftning, så det er jo bare å håpe... Hadde vært greit å slippe å bli innlagt på slutten av svangerskapet, for det var utrolig kjedelig sist. Hadde jo vært typisk at jeg ble dårlig rett før jul/nyttår, så jeg krysser fingrene for oss begge to at det skal gå bra denne gangen *krysser som en gal* I dag skal jeg forresten også strikke litt... Må jo bli ferdig med ullbuksen til Isak før jeg kan begynne på noen kjole til babyen ) klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 19. september 2006 Forfatter #18 Skrevet 19. september 2006 Bra at du tar det med ro i dag :0) Huffda,, måtte du ligge på sykehus i julen? Så innmari kjedelig da.. Jeg slapp det. Fikk jo sv.forfgiftn så sent, at da jeg ble innlagt i uke 37 ble jeg rett og slett igangssatt med det samme.. http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow/371125/offset/2 Har lagt ut magebilde nå.. Gøy med bilder.. Klem
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 19. september 2006 #19 Skrevet 19. september 2006 Nei, måtte ikke det forrige gang... Ble kun lagt inn uka før termin og Isak er født 25. juli ) Tenkte at det kanskje er det som skjer denne gangen, for nå har jeg jo termin 18. januar... Hvis jeg får svangerskapsforgiftning denne gangen er det jo mulig jeg må være innlagt over jul- Har ikke lagt ut magebilder denne gangen, men tar bilder én gang i mnd på samme dato som termin (dvs. den 18. hver måned), så tok nytt bilde i går. Stooor forskjell den siste måneden )
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 20. september 2006 #20 Skrevet 20. september 2006 *dytter litt* Formen min er fortsatt ikke bra, så vurderer å fremskynde legetimen min i neste uke (har time på torsdag)... Får forferdelige svimmelhetsanfall og fikk prikker foran øynene på vei opp trappen tidligere i dag. Har absolutt ingen energi og føler for å sove døgnet rundt... Skjønner ikke hva dette kan være, annet enn kanskje blodtrykksfall, som legen min kalte det i forrige svangerskap. Da fikk jeg bare beskjed om å legge meg ned og ta det med ro, men jeg kan jo ikke gjøre det de neste 4 månedene...
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 20. september 2006 Forfatter #21 Skrevet 20. september 2006 Åja, jeg leste feil, jeg leste at du ble innlagt før termin og leste feil, trodde du skrev at det var typisk at du ble innlagt rett rundt jul... Sorry,, Gikk litt fort i lesingen der ja.. Skjønner nå at du tenker at det kan skje denne gangen, HVIS det skjer noe før termin ja. Så kjedelig at du har det sånn nå da, blodtrykksfall med stjerner foran øynene er ikke særlig. Og det er jo ikke noe gøy å evnt skulle ligge store deler av 4 mnd heller.. Håper legen kan hjelpe deg med noe.. Jeg har vært til jordmor i dag. Gikk kjempefint. Dette var første jordmorkontroll i dette svangerskapet. Vi pratet om forrige fødsel og sv.forgitfn og om formen i dette svangerskapet osv.. Alt var bra med urinprøven og med hjerteslag til babyen min.. SF målet begynner å nærme seg det grønne normalområdet, det lå godt over nemlig i uke 13. Jeg er glad alt ser fint ut. Det var godt for psyken. Jeg hadde blitt engstelig om det var noen proteiner i urinen eller noe sånt.. Mitt BT er fint heldigvis. Ligger på 116/60, hadde 120/60 på de to forrige målingene hos legen. Håper alt fortsetter sånn!!!!!!!!!!!!!! Klem, 16+2
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 20. september 2006 #22 Skrevet 20. september 2006 Så flott at alt så bra ut hos jordmor i dag. Legen min har ikke målt symfysen min ennå, og jeg er 23+1 i dag... Synes det er litt merkelig, og dersom hun ikke måler det på neste kontroll på torsdag i neste uke, kommer jeg til å spørre litt. Ja, det er kjedelig med blodtrykksfall, dersom det er det som forårsaker disse anfallene. Forrige gang fikk jeg sa legen "men du må ikke reise deg fort opp osv", men jeg får det jo selv om jeg ligger nede eller sitter. Skjønner selvsagt at jeg kan bli svimmel når jeg reiser meg fort opp, men det er ikke da jeg får de verste anfallene... Håper den legen jeg går til denne gangen (annen lege enn forrige svangerskap) har bedre tips til hva jeg kan gjøre. Kjørte bil litt tidligere i dag og fikk et anfall... følte absolutt ikke at det var forsvarlig at jeg kjørte, men det var bare ett par hundre meter fra der vi bor, så jeg kjørte forsiktig hjemover.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 21. september 2006 Forfatter #23 Skrevet 21. september 2006 Ja, du får spørre om SF målet neste gang. De burde begynne å måle det nå.. Huffda... så skummelt med "anfall" i bil da... Kunne jo kanskje gått riktig ille, hvis det svimlet for deg og du var på motorvei... Bra det gikk fint. Vet ikke om jeg hadde turd å kjøre bil noe særlig jeg, hvis jeg hadde det sånn... I dag er jeg skikkelig trøtt.. Det blir ofte sånn når man har senvakt dagen før og så tidligvakt dagen etterpå. Jeg sovnet vel ikke før midnatt og så tullet Carina seg i natt, så vi våknet et par ganger.. Ha en fin dag, klem
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 21. september 2006 #24 Skrevet 21. september 2006 Ja, i dag er jeg også skikkelig trøtt... Sto opp tidlig for å levere Isak i barnehagen, og så kjørte jeg rett til sykehuset for skulle møte mannen min der. Han ble kjørt inn til operasjonen ikke så lenge etter jeg kom, og operasjonen var forholdsvis kjapt gjennomført, så han ble kjørt på oppvåkningen. Jeg måtte sitte på gangen å vente i 3 timer, så du kan tro jeg kjedet meg... Hadde jo fått vite at operasjonen gikk greit og at han hvilte seg, men bekkenet mitt skrek etter de tre timene. Nå har vi egentlig nettopp kommet hjem, og jeg skal hente Isak i barnehagen (sammen med moren min) om en tre kvarters tid. Vet ikke hvor mye mer pc-tid det blir på meg fremover, for mannen min gikk rett i sengs - han hadde mye smerter, stakkars. Håper Carina lar deg sove hele natten som kommer ) klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 21. september 2006 Forfatter #25 Skrevet 21. september 2006 Håper mannen din blir fort frisk.. Kjedelig at du måtte sitte og vente sååå lenge, det er ikke kjekt for bekkenet nei.. Håper du har fått en fin dag videre.. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå