Gå til innhold

Da har jeg sagt det til sjefen!


Solunger aug-07 og april-09

Anbefalte innlegg

Skulle ønske jeg kunne vente lenge enda for kontrakten min går ut året. Men lite realistisk å skjule 5mnd'ers mage da :) Har jo allerede fått kul!

 

Har blødd en del og måtte bestille meg en legetime nå, også regner jeg med at legen min sender meg på UL. Så da blir det mye styr og det var like greit å fortelle det! Dama ble både glad og bekymret på mine vegne. Greit å ha fortalt det, så kanskje jeg kan slippe unna de verste arbeidsoppgavene og ikke minst slippe å komme på dårlige hvite løgner. Håper bare at det går an å holde det hemmelig for resten av folkene ei god stund enda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at det gikk bra da. Enig med deg om at dårlige hvite løgner gjør det bare vanskeligere. Om en stund vil hun jo uansett skjønne at du er gravid og da føler hun kanskje at hun har blitt ført bak lyset (at du har løyet i stedet for å si at du skal på UL o.l.).

 

Lykke til med å holde det hemmelig litt lenger for kollegene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg si at jeg håper alt går bra, og at blødningene ikke er noe farlig! Krysser fingrene ;0)

 

Og så; kan jeg spørre hvordan du fortalte det? Gruer meg selv til å fortelle det på jobben, siden denne (uplanlagte) graviditeten gjør at jeg ikke kan fullføre vikariatet mitt. Har bare vært der i 3 mnd....grøss.

Har lyst til å fortelle det nå, siden jeg går rundt pasienter og er trøtt og kvalm hele tiden. Ikke noe god kombinasjon... Men lurer på hvordan jeg skal si det, har en sjef som er ganske tøysete + jeg VET at han kommer til å bli litt oppgitt...he he.

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte si det til sjefen ganske raskt jeg også, 6 uker. Ble sykmeldt pga kvalme og oppkast. Alle tok det veldig bra, og var faktisk glade på mine vegne, enda jeg akkurat hadde begynt der.

 

Kan ikke forstå sjefer som blir sure for sånt. Et nytt menneske er jo et under og en gledelig nyhet uansett, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg også til å si det på jobben. Vi er 5 damer som jobber der + sjefen som er en veldig konservativ mann!

 

Så jeg gruer meg litt ja, vet liksom ikke hvordan jeg skal si det. Kan liksom ikkje bare buse ut med deg når vi snakker sammen i gangen! Men men, er 12+0 i dag, så bør vell snart si noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen!

 

Det er litt trasig dette med jobb og det å være gravid, for man er jo så tett opp på hverandre. På jobben min har dem hatt litt mer flaks enn fortjent med å fylle opp med vikarer, så hun så vel ikke dette som noen stor trussel! Men håper inderlig jeg kan få forlenget vikariatet også denne gangen (behovet er der!), slik at jeg kan få jobbe fram til jeg går ut i permisjon.

 

Vi jobber i et ganske åpent lokale så da de fleste var gått i dag så spurte jeg om jeg kunne få snakke med henne alene. Hun tok heldigvis hintet, så vi gikk for oss selv for å prate. Husker nesten ikke hvordan det ble fortalt, men tok meg på magen og sa at det var liv der inne. Men sa så at jeg var usikker på hvordan det kom til å gå. Jeg har hatt småblødninger mer eller mindre hele tida, men det har kommet en del mer siden helga. Tror det klorer seg fast enn så lenge, men er greit å sjekke det opp for nå er jeg stressa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...