Magda73 Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Hvordan er forholdet deres til alkohol i prøvetiden? Er dere totalavholdende, periodevis avholdende eller forsiktige? Jeg skal på en serie seminarer i forbindelse med omorganiseringer på jobben denne høsten, og om jeg hele tiden sier nei til et glass vin vil man nok reagere. Jeg har noen unnskyldninger, men de må jeg spare til jeg virkelig er gravid. Det er litt viktig at det ikke blir spekulasjoner om det ettersom det allerede er nok uro blant de jeg har ansvar for om de ikke skal bekymre seg for å få en ny sjef en periode også....
Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Jeg har en enkel regel på det for min egen del. Ja til alkohol når det passer slik frem til et par dager før el, så nei frem til mensenkommer dersom den kommer.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Hei. jeg drikker gjerne litt før el, men er avholds når el nermer seg og fram til jeg har testet. Men jeg er tom for unskyldninger for ikke å grikke noe, lyst til å dele noen?
Annette78 Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Jeg ville drokket alkohol hvis det var dagene før eggløsning, men ikke etter. Kan jo også ta en mnd fri fra prøvingen feks. Skjønner selv at det ikke frister. Eller skyll på at du går på Pencillin kur. hihi
LilleVakreAnna Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 jeg trur faktisk ikke at et lite glass vin til maten vil skade, selv etter el. du trenger jo ikke drikke hver gang heller, men viss du ikke plutselig er totalavholds blir det gjerne mindre lagt merke til. jeg har flere venninner som har drukket før de oppdaget at de var gravide, og legene sier jo alltid at dette ikke er noe å bekymre seg for. nå mener ikke jeg å oppfordre folk til å drikke mens de prøver altså, men til å bekymre seg mindre! lykke til!!
Magda73 Skrevet 12. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2006 Jeg har også tenkt at jeg bør avstå etter el, men er i tvil om jeg skal drikke et halvt glass i enkelte situasjoner. Det kan jo ta laaang tid før jeg blir gravid... Mine unnskyldninger for ikke å drikke er knyttet til at jeg har en sønn fra før: - Sykt barn= må kjøre i tillfelle han blir værre (legevakt etc) - Barn som har holdt meg våken halve natta (mest en unnskyldning for å ikke gjøre noe mer enn å nippe til vinen), som jeg skal stå opp tidlig med neste morgen. Forrige gang sa jeg at jeg måtte hente min gamle mormor på flyplassen, blærekatarr, fyllesyke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå