Gå til innhold

Lettere komplikasjoner ved tette graviditeter?

Anbefalte innlegg

Har vært fortvilet over at det skal være så vanskelig å få til et søsken til vår lille prins på nå ett år, fikk plutslig et innspill om at det er ikke rart jeg får problem (en exu, en sa) som prøver igjen så fort...

Vi utålmodige og sånt, gjør vi oss selv og kroppene våres en bjørnetjeneste? Har nemlig ikke hørt fra medisinsk hold at det ikke er bra med å "kjøre igang" ganske kjapt (vente en syklus), men er det feil?

For oss var det et økonomisk, karrieremessig og personlig valg å ville få til to tette...Men det går ikke...

Det er ikke bare bra å prøve å bli gravid med en gang mensen er tilbake etter fødsel...??

Så kanskje håpet vårt er større om jeg smører meg selv med tålmodighet?

Fortsetter under...

Vi har prøvd i et år nå. Lille jenta har rukket og bli to år og fire måneder. Det stresser meg masse, da vi ønsket max to år imellom. Alt er bra medisinsk, og JM/lege sier bare at kroppen ikke er klar ennå, eller at jeg stresser for mye med dette, eller toåringer krever så mye nå at man ikke blir gravid, pga stress igjen da vil jeg tro. Forstår hvordan du føler deg, men har desverre ikke noe godt svar til deg da. Lykke til vidre. Måtte spiren sitte snart!

Forstår ikke hvorfor nr 2 skal være så vanskelig å få til... Men vi kommer til å ta noen mndrs pause...Bare for at sexlivet vårt behøver det, at vi slipper å tenke på at nå skal vi bli gravid...Så har jeg nettopp flyttet til Norge, så de økonomiske utsiktene er bedre om jeg jobber litt før vi forsøker igjen...

Trist at jeg ikke fikk flere svar. Det betyr altså at det ikke er noe leger og vitere sier eller vet noe om... Alt jeg har lest er at kroppen trenger 6 mnd etter fødsel før en prøver igjen. Og at det for letthets skyld kanskje er bra med 3 år i mellom. Men i Sverige, der jeg har bodd er den økonomiske mammapeng-ordningen sånn at det lønner seg å få to tette...

yep....så får en bare leve med sine egne hypoteser til trøst da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...