Gå til innhold

Døgnrytme ved 2 mnd


to prinsesser:-)

Anbefalte innlegg

Hvilken døgnrytme har dere?

 

På dagen har vi ingen fast rytme ennå. Noen dager sover hun mye, andre ganger bare smådupper.

 

Begynner kveldsstellet i 6-tida, og har begynt å legge henne i 7-tida.Er veldig trøtt fra halv seks, og vi må bruke mye tid på å roe henne før hun sovner. Har da vanskelig for å ta brystet. Sover da til 2-3, sover videre etter pupp til 5-6 tida. Som regel står vi opp i 8-tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuppa mi synes jeg ikke har noen spesiell døgnrytme enda. Noen dager er hun mye våken på dagen, andre ganger mye våken om kvelden. Vi tar kveldsstellet på henne ca 23, hun er ikke trøtt før det. Da sover hun i ett fram til 6-7, får litt pupp og sover til 11 igjen. Har prøvd å snu det slik at hun sovner tidligere og står opp før, men har ikke funket enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegutt sover mye på dagen. og er veldig våken fra 6-tida og fram til 10-11 tida. legger han da og da sover han til 6 om morran. gir han litt pupp,så sover han en time eller to,og da må jeg stå opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det soving når hun er trøtt på dagen, noen ganger sover hun ganske mye og noen ganger bare litt.

Vi begynner å ta på pysj og bade/vaske rundt 19.30-20 og prøver å ha henne i seng til 21. Nå ser det ut som om det kanskje begynner å bli litt seint?

Hun sover da fra 21-03 også fra 03.30/04 til mellom 6 og 8 en gang.. Er det mat kl 6 blir hun lagt igjen etter en tørr bleie, våkner hun etter kl 7 står vi opp da.

Vi står altså opp mellom 7 og 9 en gang, det avhenger av når hun våknet på morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD JEG BLIR SJALU!!!!!!!!! ka so feiler mine barn...eller meg rettere sagt, førstemann var klinumulig første 14 dagene av sitt liv...fikk senere litt mere rytme, men han sov aldri på dagtid..sov max 15 minutter i slengen...og nå..... jenta sover mye en dag og lite neste dag, men er våken stort sett mye om nettene....! max 3 timer får jeg ho til å sove..desverre er det ikke på natta det skjer så ofte....! prøver legge ho..men er så våken om kveldene...sovner sjelden før 01.00 og da er ho våken ca hcer 2 time...men som sagt..fleste netter er våkenetter over lengre tid--

gud så sjalu når jeg ser dere har rytme å barna...TIPS MEG; HVA GJØR JEG GALT???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingunn, jeg kjenner meg mest igjen i din historie av de som er skrevet her, så det er ikke no galt med deg... Eller så er det no galt med meg også... Hehe... ;p

 

Iselin blir ikke trøtt før nærmere midnatt, å da har hun hatt på seg pysj fra ca 21.. ( i håp om at hun vil legge seg før...)

Noen ganger sovner hun med engang, andre ganger er det ikke før tidligst 1. Til å begynne med holdt hun oss oppe til hvertfall 2-3, av og til 4... :/ Er ikke sååå ille nå lenger..

Hun sover som regel rundt 5 timer på natta for å fortsette hver 3'e time å få mat. Lengste hun har sovet er 7,5 time i strekk... WOW! Men her for noen netter siden var hu våken annahver time.. GRØSS, da var jeg trøtt ja.

 

Hehe når pappa skal på tidligvakt, sover han med (!!!) HØRSELVERN... Hehe... Slå den du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har klart å få til en kveldsrutine de siste tre ukene med pupp og flaske ca halv åtte, så er det senga. Som regel er det bare å gi ham smokken, så sovner han av seg selv etter hvert. Skriker bare når smokken detter ut...

 

Sover til 2-3, amming, sover til 5-6, amming og sover til 8-9...

 

På dagen har vi ingen som helst rutine, noen ganger sover han mye, andre ganger mange små dupper. Men som regel går ganske mye av dagen også med til søvn...

 

Har ikke gjort noe spesielt for å få til kveldsrutinene, han hadde dem allerede da han ble født. Sov riktignok ikke så lenge om natta da, men det har økt på for hver uke... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Veslejenta vår (2,5mnd) har sovet godt på natta helt fra hun ble født, og det gjør hun ennå. Hun sovner enten ved puppen eller når vi koser/bærer på henne for å få henne til å rape etterpå. Dette skjer nå rundt kl 21, tidligere hadde hun 22:30 som fast tid;) De fleste nettene sover hun frem til 5/6/7-tida før hun får pupp, men noen ganger våkner hun en gang før det og vil ha pupp. Så soves det til kl. 08:15, presis;)

Da står vi opp, og hun får litt pupp igjen. Hun er så våken i 1 time før hun igjen blir trett og tar en cowboy-strekk som varer en halv time. Etter tre kvarter - en time så får hun igjen en sup og da går vi som regel ut på trilling, da sover hun fra 1-2,5 timer. Utover ettermiddagen har hun to-tre korte blunder, men disse er uregelmessige. Prøver at hun ikke sover lange blunder etter seks-sju-tida.

 

Det er snålt hvordan noen babyer følger en tilsynelatende innebygget klokke, mens andre ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene er litt opp og ned, prøver å legge ho i tolv tiden. Men ho pleier å spise i to tiden å, etter det sover ho til allt fra åtte til ellve... Ho er egentlig veldig grei. Både jeg å faren er veldig natt mennesker, så det er greit. Men verre om morran,men ho sover etter frokosten kl åtte. Da kan ho godt sove til tolv og mere enn det å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fast rytme på dagen har vi ikke. Hun sover stort sett en gang om dagen, da to-tre timer. Kanskje en halvtime til. På kvelden bader vi henne i 8-9-tida, og gir henne pupp. Da vet hun at hun skal sove. Oftest sovner hun ved puppen, men hun kan også bli liggende 5-10 min og småsutre. Men hun vet at hun skal sove, virker det som, og da er det greit. Oppe en gang om natta for pupp, hvis hun ikke sover helt over. Har gjort det sånn i ca en måned nå, og det har bare skjært seg noen få ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...