Gå til innhold

Hvilken madrass velger dere?

Anbefalte innlegg

Vi har fått en kjempefin seng, og trenger bare kjøpe madrassen. Måla på senga er nok ikke så vanlige (70x140), men vet de har skummadrass på Jysk i den str. Men er det en ok madrass?

Tenkte muligens å bruke tisselaken med overmadrass over også.

Hva bør man tenke på ved valg av madrass?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6292568-hvilken-madrass-velger-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var det jeg syntest om den på Jysk også. Hva slags madrass har dere kjøpt da?

Vi kan godt legge litt penger i den, siden senga er så stor og hun kan ha den ganske lenge, men det er jo så mange å velge blandt...

Har hørt at skummadrasser ikke blir anbefalt...

Jeg valgte en simo-madrass. Den er 10 cm høy, og det er avtagbart vaskbart(maskinvaskes) trekk. Madrasskjernen kan og vaskes (håndvaskes)

skulle være bra mot astma og allergi og...

Håper den tilsvarer forventningene da :)

Sikkert lurt at den er allergivennlig ja.

Jeg har også hørt at skummadresse ikke er anbefalt, tror det var pga de er litt for myke og ungen synker ned i den (kvelningsfare?). Men jeg har også hørt at de er bra, tror det var pga at bakterier ikke overlever så bra i en slik madrass (fra f.eks. gulp og sånt). Kan være at jeg husker litt feil her?

Annonse

Krybbedød ja, kanskje det var det som var grunnen...?

Vi skal på Ikea lørdag og tenkte jeg skulle kikke litt der. Inne på internettsidene har de ikke madrass i de målene vi trenger, men ikke sikkert at alle står der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...