lillemy83 Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 er det flere enn emg som har spist mye usunt iløpet av svangerskapet? jeg spiser sjokolade omtrent hver dag! huttetu...men har kuttet ut cola nå da! he he..drikker bare farris!
Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Huff, jeg og! Men akkurat nå så blåser jeg i det, har 12 dager igjen.. Men så fort han er født, skal jeg kutte ut godteri i uka!
HTC Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Huff. Her går det i sjokolade, is, kaker og annet godis stortsett hver dag :-( Brus drikker jeg heldigvis ikke, må se å bytte ut godisen med eple snart. Sunn godis: Oppkutta eple med litt cottage cheese og kanel.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Har fått veldig sjoko-behov siste mnd jeg, rørte verken brus eller snop fram til da, men nå... Daglig ja, og får såå dårlig samvittighet etterpå, men... Prøver å ha mye frukt i huset, youghurt å rosiner istedenfor sjoko el annet søtt og så kjøper vi saft og juice isteden for brus. Vet det ikke er uten sukker noe av dette heller, men bedre enn å drikke masse brus da... Kommer til å få en skikkelig sukker-unge. Stor og tjukk på rett... Jeg var 4300 når jeg ble født, men har bestandig vært tynn senere, nesten for tynn. Ei jeg vet om fikk en baby på nesten 6 kg!!! hun ble satt igang noen uker før termin til og med fordi babyen var så stor.... Hjelp!!
Bruse tobarnsmamma Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Er nok flere her som sliter med snope appetitten.....spiser litt søtt hver dag nå desverre...men nå tenker jeg litt sånn at det er så kort tid igjen at jeg bare må kose meg litt, også har jeg store planer om å kutte ut når babyen er ute og de fleste barselbesøkene er unnagjort..
Kristin og lillemor Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Jeg kan spise flere sjokolader for dagen.Uff. Er totalt avhengig..Men drikker nesten bare vann. Bare litt cola og saft når jeg er usikker på liv i magen. fikk beskjed av jordmor å prøve kutte ned litt, men ikke lett..sukk.men etter fødseln er det full skjerpings..
Gjest Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 tja, ikke så mye usunt godteri egentlig...MEN har lett for og spise for mye middag...i dag ble jeg skam mett av middagen, og har en doven kveld :-(
mensana Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Første månedene taklet jeg ikke snop eller mat generellt..Nå har jeg nettopp hatt en periode hvor jeg har knasket sjokolade hver dag.. ikke mye om gangen, for jeg blir så kvalm... men litt har det blitt.. Men så nå plutselig, så er det ingenting som frister lenger..og sjokoladen i skapet får ligge helt i fred..
Gjest Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Jeg spiser gjerne en hel stor melkesjokolade på en dag...gru..men prøver ta meg sammen noen dager. Er mye flinkere de dagene jeg er på jobb.. :o/
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Jeg spiser noe godis hver dag.. enten en sjokolade eller is eller litt smågodt.. prøver å holde det til litt og kompensere med å spise sunn mat og frukt og grønt i tillegg.. Er ikke noe glad i brus så drikker mest svak blåbærsaft. Klarer ikke holde meg helt unna sjokolade og ostepop namnam
Gjest Riga19 - jente 22.10? Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 Om det ikke hadde vært for godteri, så hadde jeg faktisk ikke fått i meg noe! Var det som fiksa kvalmen min, og dersom jeg spiser snop etter at jeg har spist annen mat, så går det mye bedre enn å bare spise den ordentlige maten! Tok meg et eple for noen dager siden for jeg følte meg så bra (all kvalmen forsvant jo ikke, selv med snop), noe jeg aldri burde ha gjort...var kvalm i et par timer etterpå!:-/ Så jeg får ikke noe dårlig samvittighet av all snopspisinga mi...ser ikke ut til å være i faresonen for svangerskapsdiabetes, og jeg får jo i meg middag pga snopet!
msbu Skrevet 13. september 2006 #12 Skrevet 13. september 2006 Snopet var nok med på å holde liv i meg også, de første 3-4 mnd. Vel prøvde jeg å spise litt mat, men matlysten var lik null. Jeg spiste ikke store mengder godter, men litt småspising holdt liksom kvalmen litt i sjakk. Gjennom hele svangerskapet har jeg i perioder startet dagen med et drops e.l. Dette fordi jeg ofte føler meg noe slimete i munnen etter en lang natts pusting med åpen munn, og jeg blir fortsatt kvalm av å gå rundt med gusj i munnen/halsen. Men tar jeg et drops, rensker det liksom opp inni munnen, og jeg kan fungere normalt. Jeg hiver ikke innpå store mengder godter, men litt småsnavling blir det vel, omtrent hver dag. Nå har jeg ikke all verdens dårlig samvittighet for det. Jeg har (bank i bordet) ikke symptomer på svangerskapsdiabetes, ikke har jeg høyt BT, ødemer eller proteiner i urinen, og ikke legger jeg på meg noe særlig (er i uke 30 og er fortsatt under startvekten). Men litt skryt fortjener jeg... jeg er blitt veldig glad i Bonaqua Silver med sitronsmak, så jeg kjøper meg heller en slik flaske i stedet for brus ) Nei, jeg synes vi skal ha lov å kose oss litt, så lenge det ikke blir for ekstremt.
fikk gutt i september Skrevet 13. september 2006 #13 Skrevet 13. september 2006 Må ha litt sjokolade eller is hver kveld. Ellers får jeg ikke sove... Har prøvd meg uten noen kvelder, men det har da endt med at jeg har stått opp på natta og spist. Uff! Men rører ikke godterier på dagen. Da spiser jeg frukt om jeg føler meg sulten på noe godt. Snopspisinga skal bli forbeholdt helgene når ungen er født! Akkurat nå får jeg tillate meg å skeie litt ut.
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 13. september 2006 #14 Skrevet 13. september 2006 hmm i finland anbefaler de alle gravide å ligge langt unna alt med kullsyre!
2barns mor Skrevet 13. september 2006 #15 Skrevet 13. september 2006 Huff og huff.... ser at det ikke bare er meg som spiser snop så å si hver dag. Dette er virkelig en ond sirkel. Ved forrige svangerskap spiste jeg også masse snop og godsaker, lovet dyrt og hellig å kutte ut når ungen kom, joda... klare å kutte brusen helt i nesten ett år. Drikker veldig lite brus nå også, så der har jeg skjerpet meg betraktelig... MEN...sjokolade!!! Det er barselvisitter og alltid en anledning til å ta seg litt snop i etterkant, så jeg skal ikke love noen ting denne gangen, men skal PRØVE å begrense meg til helgene. Det hadde iallefall vært noe da, men tiden vil vise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå