Gå til innhold

September: fikk septemberbarn


CecilieTerese

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Det ble september baby på meg også. 6. dager på overtid fikk jeg en stor jente den 06.09.06. Skulle føde på Ahus, men siden det var fullt i hele Oslo ble jeg sendt til Kongsvinger. Rakk sykehuset og 50 min etterpå hadde jeg jenta mi. Hektisk, men veldig greit å få det hele raskt overstått.

 

Nå bare koser jeg meg med lillejenta. Hun sover mye og er stort sett fornøyd.

Håper det er andre september mammaer som dukker opp snart. De fleste har vel nok med å komme seg etter fødselen ennå..:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg fikk også septemberbarn, med termin 29. august, fødte jeg en gutt 6. september (på Rikshospitalet). Han har ikke fått navn ennå. Jeg får ikke endret nicket mitt, men er altså nå tobarnsmor, med en datter på 14 mnd. fra før.

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det ble en liten septemberjente på meg, hadde termin 30.08.06, fikk Andrea 03.09.06 på sykehuset Levanger. Jeg er nå seksbarnsmor, har en sønn som er 16 år, og 5 jenter som er 20 år, 18 år, 6 år, 1år og 9 mnd, + lille Andrea. Synes jeg er heldig som har fått så mange friske velskapte barn :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom det en jente 3 dager over tida den 12.9 på 4 kg og 49 cm. Ikke navn enda. Det hele gikk fort - 1 time og 5 min. Førstemann kom også raskt ut for to år siden, men han brukte riktignok 3 timer. Alt gikk bra, heldigvis, og nå koser vi oss hjemme. Hun sover, spiser hver 3-4 time - gulper noe veldig - og sover igjen. Bror er veldig stolt og hjelper masse, men er også litt sår for tida, så vi fokuserer en del på han. Ellers sliter jeg med både kraftig forkjølelse og kink på hele venstre side. Ikke spesielt morsomt når man er i såkalt barsel. Satser på å komme meg, har heldigvis fått hvilt ut - det sleit jeg med sist gang for da var jeg så oppgira. Roligere denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også fikk barn 4. september - en flott gutt som stort sett bare sover og spiser.

 

Det er kjempestas med helt ny baby i hus, og jeg er så fornøyd og lettet for at fødselen er overstått og alt har gått så bra. Det er selvfølgelig litt hektisk også, ikke minst med storesøsken å ta hensyn til, men ikke på langt nær så hektisk som jeg hadde fryktet på forhånd. Jeg er i kjempeform, og nyter virkelig å være kvitt magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en liten jente, Emilie, går også under navnet "lille knirk", 09.09. Terminen var egnetlig i dag, 27., men pga komplikasjoner ble hun tatt ut med keisersnitt tidligere. Hun var ganske liten, litt for liten i forhold til det hun burde vært; 2420 g og 45 cm, men hun spiser godt og har vokst og lagt på seg masse!

 

Har så smått fått tittet litt rundt her inne på dinbaby mellom bleieskift og mating. Veldig koselig med en liten en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg fikk også september-barn. Hadde termin 23. august, men fødselen måtte settes igang på sykehuset 14 dager etter, og vår tredje jente ble født 6. september. Skulle egentlig føde på ABC, men fikk ikke lov allikevel, pga. igangsetting. Syntes det var litt trist, siden vi var så innstilt på det, men det gikk veldig fint å føde på "vanlig" avdeling, også!

Svangerskapet var ganske tøft, med sykehusinnleggelse pga. hyperemesis(ekstrem svangerskapskvalme), etc, så det var veldig deilig når vår lille prinsesse endelig kom ut!! Men liten var hun ikke,- 4200 g og 53 cm, så hun fikk iallefall i seg næring, selv om mor ikke gjorde det!! Vi koser oss, hele familien, med den nyfødte,- og storesøstrene er kjempestolte og flinke til å hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fikk også et nydelig september nøste;o)

2 dager på overtid 11.september kom vår nydelige prinsesse Lineah;o)

Hun var 3010 gram og 50 cm lang! :o)

Fødselen gikk kjempe greit! Gjør det gjerne igjen for å si det slik:o)

 

Nå bare koser vi oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre jenta mi kom 1,5time over termin. Hadde termin 18.09, men hun ble født kl 01.33 den 19.09. Hun var 4310g og 52 cm. Hodeomkr. var 36,5cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 6 september,men ingen Frøya kom... Måtte tilslutt settes i gang den 21,og etter 4 harde timer kom hun endelig ut! Med navelstrengen 2 ganger rundt halsen og hun hadde svelget litt stygt fostervann.Fikk ikke se henne,da de måtte få sugd opp fostervannet.Hadde henne samman med oss i 5 minutter før hun ble lagt i kuvøse.En frossen liten tuppe vi har fått.Etter mange undersøkelser og en lang uke på barneavdelingen,fikk vi en hjerneskadet liten Frøya med oss hjem.Fungerer fint nå,men ingen kan si oss hvordan framtida vil bli.Så det er ganske tøft å være nybakte førstegangsforeldre,men vi får ta en dag om gangen,så får vi se hvordan det blir.Det blir nok ei rå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Ser at eg har vært dårlig tråd-starter. Ja fikk en liten gutt 10dager over tiden. Sigurd kom med et nød-keisersnitt og ble fort frisk og rask igjen. Han var 3250g og 49cm, å legger på seg aaalt for fort og blir stor alt for fort føler jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

 

Fikk også septemberbarn.. Hadde termin 19.10, så ho kom 4 uker for tidlig... Men det gikk fort og "greit". Ho va 2620g og 43 cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...