Gå til innhold

April: prøver her og ... hvordan få skorpen på hjemmebakt brød til å bli mykere?? skal bake brød til ei dame på over 90 år :O)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei..skal det være grovbrød eller fint brød? Trodde kanskje at skorpene ble harde pga lang steketid.. Boller er jo helt myke, de stekes jo bare 10 min ca... mens brød ofte stekes en time.. Har egentlig ikke så godt svar på spm ditt... Er ikke så veldig god på brødbakst... Kanskje du kan lage rundstykker? De skal steke kortere, og hun skal antagelig fryse maten ned, og da blir de jo og litt mykere når de tines igjen... Har oppskrift på fine rundstykker som er helt myke i "skallet" hehe... Knallgode de og!!! kan sikkert ha litt grovere mel i deigen og uten at det gjør noe.. bare si fra så skal jeg finne den!! :)

Ok, her kommer den!! :) Oppskriften er liten, så du må nok gange den opp en del for å få nok til å fryse..hihi!! :) Med smelta smør, brunost og syltetøy på....ååååå....helledussen, må kanskje bake enda mer i kveld.. hehe.. :) Men altså.. til saken..:

1/2 kg kveitemjøl

2 dl melk

1.5 dl vatn

50 margarin

1 ts sukker

1 ts salt

(1 egg+ litt sirup i dobbel eller 4-dobbel oppskrift)

Smuldre smør i melet( eller smelt det i melken) Rør og elt det sammen i mixeren i noen minutter. Bakes ut straks. Hev. 220 grader i 10 min.

Fyll: ost og skinke + evt krydder.. eller annet snacks.. eller ingenting fyll... Mmmmmmmmmm!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...