lita jente i magen Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Var på svangerskapskontroll i dag og fikk beskjed om at babyen min ligger i seteleie... har gjort det i 14 dager nå... skal tilbake om en uke å sjekke... dersom hun ikke har snudd seg til da blir det snakk om at de skal prøve å vende henne i uke 37 (ca tre uker til) Ble litt nervøs... lurer på om det er ubehagelig/vondt... har noen der ute vært borti dette?
lykkeliten født-23.10 Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Har ikke erfaring selv, men har 2 veninner som har hatt utvendig snuing. De grudde seg forgjeves sa de. var ikke vondt i d hele tatt. Min ligger også i sete nå, skal sjekkes fredag. Hadde vært greit om han snur seg selv da:)
<3 Jentemafian <3 Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Snuppa mi har ligget i sete i snart 2 mnd, har liksom lagt seg til der. Skal også på snuing i uke 37 hvis hun ikke snur seg selv, men har hør mye om snuing med akupungtur så kansje jeg skal prøve det. Har ikke så veldig lyst på setefødsel må jeg innrømme.
Mamman til Gollongen Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Jeg var på svangerskapskontroll i går, og min ligger også fortsatt i sete.. har gjordt det den siste 1,5 mnd i allefall... Men jeg satser på at hun ikke har "skrudd" fast rumpa si helt enda, slik at hun vil snu seg selv snart.. Skal ta en "alvorsprat" med babyen nå... Ellers så blir det manuell snuing her også i uke 37.. Var også på fødelsforbredende kurs i går på sykehuset, og fikk vite at det var ca 3% av babyene som ikke ville snu seg.. Har i allefall bestemt meg for at jeg ikke vil ha en setefødsel, så om manuell snuing ikke går,så kommer jeg til å be om keisersnitt...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 hei dere.. ville bare si at jeg har vært borti det samme som dere.. de prøvde å snu min, men gikk ikke.. skulle tilbake på kontroll en uke etter for å finne ut om jeg skulle ta keisersnitt eller ikke.. men imellom tiden kom hun.. jeg rakk ikke tenke og det ble setefødsel på meg..syns fødselen gikk greit jeg. takket være epidural og lystgass.. lykke til med snuingen eller setefødsel:) hilsen linn
Turbodama Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Min lillegutt satt i sete forrige gang. Jeg hadde for lite forstervann til at han kunne snu seg. Så det ble keisersnitt på meg! De målte hodet hans og estimerte at han var over 4 kg, og da bør du ikke gjennomgå en setefødsel! Husk at hodet faktisk er størst selv om babyen kommer dobbelt. Og det er jo det som tar tid, å få hodet ut! Og på setefødsel så har jordmora kun 2 min på å få babyen ut, pga at navlestrengen er i klem. Syntes det er skumle saker... da kan jo alt skje hvis hodet er stort. Lillegutten vår hadde 39 cm hodeomkrets, så jeg tør ikke tenke på hvordan det kunne gått med verken han eller meg hvis en setefødsel hadde satt igang. Men det er nå mine tanker om det hele. Håper denne gangen at babyen snur seg. Nå er jeg i uke 37, og ser ut til at det er samme opplegget nå...- men jeg er fortsatt optimistisk på normal fødsel. Skal på kontroll på sykehuset på tirsdag, så det blir spennende å høre hva de sier. Uansett jenter, så går det somregel bra, så lykke til alle sammen! Vet ikke hva som er best, jeg har kun forsøkt keisersnitt, men håper på vanlig fødsel denne gangen...
Nyckelpiga Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 jeg var på vending her om dagen. det er ikke direkte vondt, men ubehagelig. du får en medisin inn i hånda får å ungå sammentrekninger i livmoren, og det får man hjertebank og blir litt varm i knollen av. den følelsen, blandet med at en stod og vrei på magen din var litt ekkelt. min lille snudde seg ganske fort. så får håpe hun blir riktig vei! tror de bare klarer å snu 50 % av de dem prøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå