Gå til innhold

Positiv el test bare en dag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk neg el test på søndag og positiv i går. I dag testa jeg igjen, men fikk negativ.... Pleier vel allti å være 2 dager m pos el test, var det forige syklus... Betyr det at det ikke er mer jeg kan gjøre denne pp?? Heldigvis koste vi en gang i går, men hadde jo tenkt å prøve i dag også, men er vel ikke "vits" det når testen nå va neg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, det er vits. Hopp til køys, det er fortsatt sjanse etter el. Det er faktisk ikke unaturlig å bare ha en dag med positiv el-test heller, ikke alltid lh stigninga er så lang. Dessuten var vel el idag hvis du fikk positiv test i går?

Skrevet

Jo, men er ikke sjansene borte når egget er sluppet? Jeg er visst ikke helt inne på dette jeg... ;)

Skrevet

Har forstått det sånn at når testen blir positiv skjer el innen 12-36 timer. Da har du mest sannsynlig el i dag da:o)

Hentet dette fra pernille.info:

Det er mulig å få positive eggløsningstester flere dager på rad. Dette kommer av at stigningen i LH-nivået starter rundt 12-36 timer før eggløsningen og deretter synker igjen. Så man kan teoretisk påvise LH-stigningen fra den starter og fram til den synker igjen - over 36 timer. Det er også mulig at kroppen forbereder seg på eggløsning og LH-stigningen kommer som den skal, og at kroppen da - av en eller annen årsak (f.eks. stress, sykdom, reiser eller bare en tilfeldighet) - ikke får til å slippe ivei noe egg. Da kan kroppen prøve om igjen, og sende en ny LH-stigning eller kanskje til og med en overlappende LH-stigning, og dermed ender med å gi positive eggløsningstester flere dager på rad. Dersom dette skjer en sjelden gang i blant, så spiller ikke dette noen stor rolle, men dersom det skjer ofte bør man ta kontakt med lege.

Skrevet

Tusen takk for svar!! Vi får vel bare hoppe til køys når minsten er lagt seg og håpe på det beste!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...