Seriøst Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Jeg fikk neg el test på søndag og positiv i går. I dag testa jeg igjen, men fikk negativ.... Pleier vel allti å være 2 dager m pos el test, var det forige syklus... Betyr det at det ikke er mer jeg kan gjøre denne pp?? Heldigvis koste vi en gang i går, men hadde jo tenkt å prøve i dag også, men er vel ikke "vits" det når testen nå va neg?
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Joda, det er vits. Hopp til køys, det er fortsatt sjanse etter el. Det er faktisk ikke unaturlig å bare ha en dag med positiv el-test heller, ikke alltid lh stigninga er så lang. Dessuten var vel el idag hvis du fikk positiv test i går?
Seriøst Skrevet 12. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2006 Jo, men er ikke sjansene borte når egget er sluppet? Jeg er visst ikke helt inne på dette jeg...
Nela Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Har forstått det sånn at når testen blir positiv skjer el innen 12-36 timer. Da har du mest sannsynlig el i dag da:o) Hentet dette fra pernille.info: Det er mulig å få positive eggløsningstester flere dager på rad. Dette kommer av at stigningen i LH-nivået starter rundt 12-36 timer før eggløsningen og deretter synker igjen. Så man kan teoretisk påvise LH-stigningen fra den starter og fram til den synker igjen - over 36 timer. Det er også mulig at kroppen forbereder seg på eggløsning og LH-stigningen kommer som den skal, og at kroppen da - av en eller annen årsak (f.eks. stress, sykdom, reiser eller bare en tilfeldighet) - ikke får til å slippe ivei noe egg. Da kan kroppen prøve om igjen, og sende en ny LH-stigning eller kanskje til og med en overlappende LH-stigning, og dermed ender med å gi positive eggløsningstester flere dager på rad. Dersom dette skjer en sjelden gang i blant, så spiller ikke dette noen stor rolle, men dersom det skjer ofte bør man ta kontakt med lege.
Seriøst Skrevet 12. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2006 Tusen takk for svar!! Vi får vel bare hoppe til køys når minsten er lagt seg og håpe på det beste!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå