Gå til innhold

pumping+bekymret for min melkeproduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så stresset på om jeg mister melka dersom det går for lang tid mellom hver amming.Nå har jenta mi sovet i 3 timer og det er 4 timer siden jeg ammet henne...blir da så stresset og bekymret for om dette reduserer min melkeproduksjon. bruker egentlig å pumpe meg når det går så lang tid,men hun har ikke sovet så lenge i d siste og da er d så dumt å pumpe like før hun våkner...hun sover jo også hele natta...

Når dere pumper, kommer det melk hele tiden, eller er det pauser der det ikke kommer noe?slutter dere når det ikke kommer noe eller venter dere lenger?

På forhånd takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mister ikke melka selv om det går en del timer siden du ammet. Etter at vi slutter å amme, er det vanlig å ha melk i brystene i 2 år etterpå. Når man mister melka er det som regel en spesiell grunn til det, men ikke at det går 3-4 timer mellom hver amming. Du opprettholder melkeprod ved å pumpe deg også.

Nei, melka kommer ikke hele tiden. Hos meg var det pauser med melk og fortsatte jeg å pumpe kom det litt til. Ofte stoppa jeg bare når det ble slutt på melka. Jeg pumpa meg bare hvis jeg skulle ut og noen andre skulle passe henne. Hun fikk da melka på flaske.

Jeg tror det beste er å ikke bekymre seg så mye om dette:)

Lykke til!

Skrevet

Hei! Du må ikke stresse, melka di forsvinner ikke:) Den stabiliserer seg etter behovet!!

Og å pumpe er en dårlig måte og måle hvor mye melk en har, da en får mye mindre ut enn når baby suger!

Og nei melka renner ikke hele tiden når jeg pumper meg iallfall. Pumper til jeg føler det er noenlunde tomt. Pumper igrunn ikke så ofte heller jeg, av og til om morningen for å lage meg et lager i frysen til jeg skal være litt borte.

Len deg tilbake og slapp av, så lenge jena di er fornøyd og har våte bleier er nok alt helt som det skal være:)

Skrevet

Det hører forresten med til historien at jeg føler jeg har lite melk fra før...gir henne flaske 2 ganger i døgnet pga at jeg føler at hun aldri blir fornøyd etter kun amming...jobber med å slutte med flaska for så å fullamme henne,men synes det er så fælt når hun sjelden blir fornøyd etter kun amming.bekymrer meg veldig for melkeproduksjonen meg..vurderer å opp på natta for å pumpe meg.hjelper det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...