Gå til innhold

April: Hvor mange "faste måltider" til dagen ?


Sassy.

Anbefalte innlegg

Hvor mange faste måltider spiser deres babyer ?

 

Her spiser vesla grøt 1 gang iløpet av formiddagen. Og litt grøtpulver i flaska om kvelden (2 ts ca). Lurer på å øke det,at hun kanskje skal få ett til måltid iløpet av dagen,hun er jo mye bedre humør etter et skikkelig godt måltid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gutten min drikker seg først mett på flaska om kvelden, så spiser han masse mat etter det, og sover sååå godt! han får av og til noe fruktpureè på dagen, det har fallt i smak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire faste måltider til dagen. Dette grunnet at lillegutt nektet å ta pupp og flaske da han var 4,5 mnd, og ville heller bare ha fast føde. Så Vi startet med grøt 2 ganger om dagen, utvidet til middag og nå sist til et brødmåltid. Dagen vår ser omtrent sånn ut:

Kl 8 Grøt + sviskesaft (for magen!)

kl 11-12 Brødskive + utblandet juice og litt fruktpure

kl 15 Middag + dessert

Kl 18 Grøt og sviskesaft

 

Innimellom får han flaske hvis han vil ha, men det er sjeldent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har 4 måltider om dagen..

 

ca 07.30 : 200 ml mme

ca 11.00 Grøt og 200 ml mme

Ca 15.00: 1 middagsglass og mme

ca 18.15: Grøt

ca 18.40 mme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07-08:00 200 ml mme

11-12:00 150 ml mme og 50 ml grøt?

16-17:00 150 ml mme og et glass middag (4mnd)

19-20:00 150 ml mme og 50 ml grøt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.30: MME

10.00: Stor posjon med grøt

13.00 MME og fruktpuré

16.00: Middagsglass (og ofte MME)

19.00 Grøt

 

og MME rett før legging....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt med flere måltider til vesla nå ja,mye mer fornøyd.

 

Får de små mat om natta,eller holder de seg til morgen ?

 

Her ammer jeg om natta,1-4 ganger,og er glad jeg slipper å stå opp for å varmer mme. Men har litt lyst å avslutte hele amminga pga mye stress både for meg og vesla (litt puppenekt),og lurer på hvordan natta er for dere som ikke ammer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen HI

Etter at vi sluttet med amming (grunnet ekstrem puppenekt....) og begynte med mer grøt har hun sovet hele natta. Så nå sover hun fra 19.30 til ca 07.00 uten å våkne. Deilig!!!!

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoi, vi har så vidt begynt med grøt vi... 4. dagen i dag, og det er superstas. Han storgliser nå når jeg kommer med skåla og er så skuffet når det er tomt. Får vel øke porsjonene etterhvert. Ellers går det i pupp akkurat når han ønsker det... men stort sett hver 3-4 time. Han spiser også om natta ennå, så jeg håper han snart slutter med det. Men jeg har fullammet helt til nå pga mistanke om allergi og vi prøvde med grøt for 1 mnd siden men den kastet han opp igjen....

 

Hvor fort har dere økt til fulle porsjoner med grøt, frukt og middag? Gleder meg til å få litt rutine på slike ting og ikke være så bundet til å være hjemme selv pga ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...