Gå til innhold

Hjelp!! blod i bleia...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

du har sikket tatt kontakt med lege for lenge siden nå, men det kan jo være andre som har nytte av det jeg skriver.

lillejenta mi hadde blod i bleia når hun var tre mnd. vi føk selvfølgelig til legen. han spurte om hun ellers var frisk og i godt humør (hun hadde hatt vondt i magen og diare noen dager), om blodet var friskt og rødt, og om det var blandet inn i bæsjen (små barn kan også få små rifter i endetarmen som blør, det er helt ufarlig...men da er det ikke blandet inn). Til slutt ringte han til sykehuset og snakket med en barnelege. Jeg fikk beskjed om at hvis det gjentok seg i løpet av 24 timer, skulle hun inn til observasjon, hvis deti kke gjentok seg var det ikke noe problem.

Det er visst ikke helt uvanlig at små barn i denne alderen blør litt fra tarmen, de er jo ikke ferdig utviklet enda. men ved gjentagende blødninger og (særlig) smerter er de redde for at det kan være en slags tarmslyng, og det er farlig. Derfor er det alltid greit å ta en tur til legen, for sikkerhets skyld.

håper alt gikk bra med dere.

• 1 måned senere...

som innlegget over her sier, så er det ikke uvanlig med rifter i endetarmen. Jenta vår hadde dette noen ganger, husker jeg ble like stressa og redd hver gang det skjedde. Men er greit å snakke med hs eller legevakt just in case. Bedre en gang for mye enn en gang for lite. Ser det er en stund siden innlegget ditt ble skrevet, så dere har kanskje funnet svar på det for lenge siden:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...