Gå til innhold

Hjelp meg, vær så snill....


Store meg og lille My

Anbefalte innlegg

Jeg trenger akutt hjelp i forbindelse med kvalme. Holder ikke ut lenger. Føler at jeg kommer til å kaste opp hvert øyeblikk (noe jeg vet jeg ikke gjør, for jeg kaster aldri opp).

 

Noe jeg kan spise (orker ingenting)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ristet brød? Eplebiter?

Vil anbefale deg å begynne med Ingefær, hvis du ikke allerede tar det. Enten fersk ingefærrot i kokt vann (drikkes som te) eller Urizal ingefærtabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Ser du nevner ingefær. Har lest at det ikke er så bra. Blir så forvirret av ulike meninger på slikt. Har du prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på Urizal tablettene?

Det er vel ikke forsket nok på, så man kan aldri vite. Men det er jo rene naturprodukter ihvertfall. Jeg har fått "lov" av legen å bruke dem, gjorde det i forrige svangerskap også. Det er jo naturens middel mot kvalme, liksom...

Men uansett tror jeg at fersk ingefærrot ikke kan gjøre så mye skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ikke bra å ta for mye ingefærrot under svangerskapet. Om du velger å ta tabletter(urizal) så må du holde deg til doseringen som er for første uka. altså 2 tabl daglig. Eller så kan du prøve seaband?! fåes i helsekost butikk. Det er en liten perle som presser på et punkt på håndleddet, så kvalmen slipper taket.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tipse deg ift mat, men har du vurdert akupunktur?? Tror de nålene kan hjelpe. Hadde ihvertfall ringt og undersøkt..

Håper det gir seg snart. Skikkelig ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått anbefalt akupunktur, men har hørt at det kan fremprovosere en abort. Jeg skal feire min 30 års dag til lørdag, så jeg håper at formen er bedre enn nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært kvalm mer eller mindre i fire uker sammenhengende. Har også kastet opp masse, og har gått ned fire kg siden jeg ble gravid. Er i uke 10 nå. Jeg har ikke mye matlyst for å si det sånn. Jeg har prøvd:

Ingefær, både fersk og syltet, det hjalp ikke meg. Jeg prøvde ikke å koke te på det da, så jeg vet ikke om det er bedre.

Akupunktur, jeg vet ikke om det faktisk er det som slår inn, men jeg har følt meg betraktelig bedre etter disse timene, unntatt første gangen da ble jeg tusen ganger verre.

Afipran, medisin mot kvalme, utskrevet av legevakten da jeg ikke hadde spist eller drukket på tre døgn. Tablettene har en viss effekt, men jeg får sinnsykt vondt i magen av dem.

 

Jeg drikker masse sjokomelk, jeg blir bedre med en gang. Jeg er generelt veldig melketørst, og når jeg kjenner kvalmen velte seg opp drikker jeg en sånn liten kartong med ei ku frampå. Det er sikkert fordi det er mye næring og sukker i det at det hjelper, jeg vet ikke. Det funker for meg i alle fall.

 

Generelt vil jeg si at når du er grusomt kvalm er det nesten bedre å kaste opp enn å gå å være dårlig. Jeg hater også å spy, men det hjelper på formen en liten stund.

 

Klem Mie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster du opp normalt så er det ingen grunn til å holde det nede..men da MAKS to ganger til dagen...men er du kvalm hele tiden skal du IKKE la det komme opp...jeg spydde blod i slutten og spiserøret var så vondt....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært skikkelig dårlig (syk) tidligere, men kaster som jeg sa ikke opp. Derfor har jeg stukket fingeren i halsen ved noen anledninger.

Kroppen min er visst flink til å holde tilbake.

 

Det værste er at jeg skulle hatt mensen, men den kommer jo ikke. Allikevel slår det ikke ut positivt på testen. Jeg sliter jo litt med en god forklaring på jobb når formen ikke er som vanlig (er alltid blid og energisk). Kollegene kaller meg "Sunshine".

 

Hva har dere gjort i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen i dag å spurte om blodprøve i dag, men legesekretæren synes det var best om jeg forsøkte urinprøve. Blodprøve måtte jeg evt. ta i dag og så komme tilbake om to dager.

 

Mannen min sa at jeg som 30 års gave kanskje fikk en litt annerledes presang.... (bursdag 14 sept.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan skrive ut Postafen..kvalmestillende.Jeg fikk det, i tilfelle det ble helt uutholdelig...(har ikke tatt d enda,men jeg berges foreløbi)

Ellers har ikke jeg noen råd mot kvalme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...