Skogro Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Er i uke 40+5, vært hos legen i dag og hodet er like løst. Flere som hodet har festet seg sent på? 3 gangs
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Min festet seg i forrige uke (uke 36) Men en venninne av meg hadde så mye fostervann at hodet ikke kom skikkelig ned. Med en gang vannet gikk festet hodet seg. Det var på nr. 2.
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 hodet festet seg i uke 35 hos meg.( jeg er 2. gangs.) Men har hørt at på 2 evt 3 barn trenger ikke hodet feste seg i det hele tatt.
Tingeling-har fått en gutt:) Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 I uke 31 på nr 1, og uke 28 på nr 2
ballong Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Er du tredje gangs er det ikke sikkert hodet fester seg før det hele er i gang;)
Tredje nurk underveis Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Er førstegangs og 39+5 i dag og hodet er ikke festet ennå. Det skjer visst for førstegangsfødende også at hodet ikke fester seg før fødselen er i gang, men er vanligere for flergangsfødende at det ikke skjer. Hodet har ligget høyt helt fram til nå, men i dag var det godt innstilt i bekkeninngangen iallfall. Det er da noe ...
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 i uke 34.. er 1 gangs:=)
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Jeg er også førstegangs, og i uke 39+2, og hodet har ikke festet seg hos meg heller. Men hodet har vært godt innstilt i bekkenet i et par uker nå... Jordmor sier det ikke er uvanlig!
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Uke 37. 2.gangs, tror hodet er nesten festet.. kjennes slik ut hvertfall! Og på kontroll igår sa han at det ikke var skikkelig festet, men det tror jeg at det er nå. Har noen SYKE kynnere og press nedover
vibeke0310 Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 har 12 dager til termin, og hodet er ikke helt festa!
Oliver kom 3009 Skrevet 13. september 2006 #12 Skrevet 13. september 2006 Det er godt å lese at det er flere i samme situasjon. Har 9 dager igjen til terminen, er førstegangsfødende og hodet til knerten min har ikke festet seg. Men i følge jm så er dette ingen hindring for en normalfødsel =)
msbu Skrevet 13. september 2006 #13 Skrevet 13. september 2006 Det er vel helst til førstegangsfødende at hodet fester seg. Hos flergangsfødende trenger ikke hodet feste seg i det hele tatt, men selvsagt er det jo ingen regel uten unntak. Har to svangerskap bak meg, og begge gangene har hodet festet seg. Denne gangen gjenstår det å se, for jeg har ennå 11uker igjen.. Hvorvidt hodet er festet eller ikke har, så vidt jeg vet, ingenting å si for fødselen. Det vi derimot må være klar over, er at dersom vannet går, uten at hodet er festet, skal vi LIGGE flatt og vente på å bli hentet av ambulanse, for så lenge hodet ikke er festet, er det fare for at navlestrengen faller fram og kommer i klem mellom hodet og bekkenbeina, og da vil O2-tilførselen til babyen bli avklemt, med fare for hjerneskade og dødfødsel. I mitt indre sinn ser jeg for meg meg gå på butikken, vannet går og jeg må "slippe" meg ned på golvet, og ligge der mellom butikkhyllene som en eller annen gærning å rope på sykebil.. hi-hi. Jeg håper jeg slipper det, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå