Gå til innhold

Vannavgang???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg hjelp av dere damer :o)

Satt nettopp på do og tisset. Når jeg var ferdig måtte jeg snyte nesa (forkjøla) og da kom det mer. Føltes som om det kom fra skjeden. Så jeg grep et speil og presset litt liksom og da så jeg at det kom litt blankt væske. Følte at det ikke var mer urin igjen, så da må det vel være fostervann?

Jeg ringte føden og de sa jeg skulle ta på meg et bind...hvis det blir vått etterhvert er det fostervann.... siden hodet på babyen står laaangt ned i bekkenet virker vel hodet som en propp?? Og da vil vel ikke fostervannet fosse ut?

Skal jeg inn på kontroll hvis jeg fortsatt er usikker på om det er vannavgang? Jeg er ikke eksperten på området.....

Trenger noen råd jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde lagt inn et bind og hvis det blir vått så er det nok mulig at det er fostervann! Da ringer du bare til føden igjen og sier det! Da blir d undersøkt på sykehuset om det er fostervann! Måtte bli sjekket for det samme men desverre var det ikke det hos meg da... Hvem uke er du i da?

Skrevet

Hei,

hvor langt er du på vei? Ut fra mine erfaringer (se nedenfor) så tror jeg nok du har hatt vannavgang.

Jeg hadde en liten vannavgang forrige uke. Hadde akkurat tisset, og det kom en god del vann på gulvet etterpå. Tok på bind, og dro til føden. De var ikke sikker på at det var fostervann, sendte meg hjem, og sa at det, hvis det var fostervann, så var det fra fremre hinne. Jeg lakk ikke noe mer resten av uken.

For to dager siden sev det vann ut igjen. Denne gangen langt mer. Dro derfor til føden med et gjennomvått bind, og det fortsatte å lekke utover kladden jeg lå på på sykehuset også. Denne gangen ble det loggført at det var vannavgang, og jeg følges opp hver dag. De er imidlertid litt skeptiske siden jeg ikke lekker noe mer. Jeg tror det er fordi hodet er så godt festet. Blir satt igang i morgen hvis jeg ikke kommer igang på egenhånd.

Følgelig tror jeg det er mulig å ha vannavgang uten at det fortsetter å sive, særlig hvis hodet har festet seg. Var jeg deg, ville jeg insistere på en sjekk, uansett, få tatt en bakterieprøve, sjekke hjertelyd og se på "vannbestanden" ved hjelp av ultralyd. Ingen vits i å ta noen sjanser!

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg er fullgått 40 uker i dag....og har nå fulgt med de siste timene...men ikke vått bind. Ble litt skuffa jeg..

Alle sier jo at det er tydlig når vannet går....renner nedover selv om hodet er godt festet.. typisk at dette skal skje meg da.. blir såååå usikker på hva som er i gjerdet...

takker for svar i allefall :o)

Skrevet

Da jeg skulle ha førstemann, våknet jeg kl. 05.00 av at jeg var våt. "SHIT, nå har jeg tissa meg ut", var min første tanke. På vei til do sivet det litt mer, og jeg tenkte at "nei, så dårlig blærekontroll har jeg da virkelig ikke". Jeg gikk på do, tisset, tok på meg truseinnlegg og gikk igjen og la meg. Jeg skjønte at det måtte være vannet, selv om jeg nok hadde innbilt meg at det skulle fosse større mengder. I stedet kom det stadige små drypp eller lekkasjer. Ettersom hodet var godt festet, tok jeg det med ro før jeg ringte til og dro til føden.

Jeg var nok noe optimistisk. Jeg starta med et truseinnlegg, men det ble jo etterhvert ganske vått. Da jeg skulle dra til sykehuset, økte jeg til et bind, men det var også vått da jeg kom fram til sykehuset, det samme var buksa, selv om det ikke var store mengder det var snakk om.

Det kan godt være vannavgang eller lekkasje av fostervann du har opplevd, for det kan jo faktisk arte seg på forskjellige måter. Ta en tlf til føden, du, hvis du er usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...