stjerne3 Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Har tenkt å kjøpe en 3-hjuls vogn til knotten på 6 mndr. Har vært og kikket, og liker veldig godt Teutonia S3. Men da jeg var i butikken, og jeg skulle trille utstillingvogna opp på "podiet" sitt igjen merket jeg noe skikkelig negativt med de svingbare hjulene; vogna ble helt ustyrlig! Hjulet er nemlig så bevegelig at når man bare bruker framhjulet, så blir vogna utrolig ustabil. Vogna var nær ved å velte, med den lille prøve-kaninen vår oppi... Dette er jo den samme manøvren man må bruke når man skal trille vogna over en fortauskant eller inn en butikk-dør e.l, så det er en nokså vanlig bevegelse. Dere med roterende framhjul: er dette noe dere kjenner dere igjen i? Er det noen som har opplevd samme vanskeligheter? Kanskje man venner seg fort til det, som ekspeditrisa sa....? Merker iallefall at jeg er nær ved å gå for et fast framhjul etter denne opplevelsen. Er det også noen som kan fortelle meg hvordan hjulene på de nye Teutonia-vognene oppfører seg på grusveier o.l...siden det ikke er lufthjul. Takk!
saharas Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Jeg kjenner meg veldig godt igjen, har selv en trehjuling. Man må låse forhjulet, da blir det mer stabilt, og fortauskanter og humper er ikke lenger et problem. Hvis du ikke kan låse forhjulet på vognen vil jeg anbefale deg å finne en som kan! Svingbart forhjul er veldig deilig i butikker og på rett flater altså, så enkelt å svinge!
<3 + <3 + <3 Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Jepp, kjenner til dette! Men er så sjelden vi bruker den bevegelsen..kun inn ytterdøra på huset vårt, og på noen fortauskanter, men jeg ville absolutt ikke slå fra meg vogna pga det!!! All annen comfort med et roterende forhjul veier opp så mye mye mer! Vi har også s3 for øyeblikket, og skal bruke den til baby`n som kommer i des., har tidligere hatt Quinny Comfort og OTH.. Er jo snedig at forhjulet kan låses, men er sjelden noe man gjør hver gang man skal opp en kant o.l.......det er nok en vanesak ja - man finner lett teknikken! S3 er knallgod også litt ulent terreng, og at den ikke har lufthjul er helt ok! Lykke til med valget =)
Rivella Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Som de andre her var inne på: Ja, akkurat i slike sammenhenger er det et minus med svingbart forhjul, men alle fordelene veier opp denne ulempen. Har selv Teutonia Spirit S3, og er utrolig fornøyd med vogna. Veldig gode kjøreegenskaper, god demping (bedre enn f.eks. OTH) slik at knøttet har det fint også i mer ulendt terreng. Var også veldig skeptisk til hjulene, men etter å ha brukt vogna i noen måneder, på diverse terreng, må jeg bare si at vogna er topp!
Gjest Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Vi har hatt det en gang, og kommer ikke til å kjøpe det flere ganger. Selv ikke om det er låsbart.
Luca Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Vi har S3, og som Tulla her over sier så er det inn inngangsdøra vi merker det best. Det er klart det blir ustødig i slike manøvrer, og det er jo et minus, men det er så sjelden det skjer at det ikke er noe problem. Det er en teknikk, og du venner deg til det. Det er supert å trille en S3, så ville ikke hatt fast forhjul. Min datter på 17 år liker ikke å trille S3`en, nettopp pga hun syns den er så ustødig når hun feks drar vogna etter seg. Hun triller bare Mistralen vår.
lifa og Eline Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Har quinny vohn med svingbart og låsbart fremhjul. Har brukt vognen nå i 7 mnd. og har ikke hatt noen problemer med fortauskanter. Jeg sørger for å bruke bakhjulene når jeg skal over slike ting, vipper den og bruker bare bakhjulene. Eneste problemet jeg har hatt det var hvordan komme seg inn på bussen. Men ved å gå først inn og så ta og vippe vognen så den kjøres på bakhjulene er det ikke noe problem. Har aldri låst hjulet for å forsere trapper eller kanter. Men for å si det slik, de som så meg knote første gangen kunne slå fast at dette hadde jeg ikke gjort før!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Bare kjøp spirit S3 du. Dette "problemet" er du bevist, og dermed holder du godt i vogna når du skal over fortsuskanter, Og på grusvei, tja, det bråker mer enn lufthjul, altså lyden av hard plast mot grys, litt sånn "billig" lyd. Savner lufthjula. Hvorfor kan ikke de ha lufthjul på s3 egentlig? Skulle ikke være noen heksekunst det da.....
Mamman til 2prinser&1prinsesse Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Heisann! Vi har vogn med svingbart hjul, og det er utrolig deilig å trille med! MEN jeg ville ikke kjøpt uten at det er låsbart! Det er ikke vårt, og det er ikke moro å kjøre i sand eller snø!! Vi har litt eldre vogn så dette er i tillegg en 4-hjuling (quinny), og hjulene går i hytt og pine! Ellers er vi kjempe fornøyd! (Vi har ikke problem med stabilitet siden vi har 4 hjul vi da..)
Luca Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Leste svaret mitt nå, og det det kom kanskje ikke fram det positive siden jeg bare tok med det negative. Er som sagt superfornøyd med vogna, og hadde kjøpt den samme igjen. Jeg har heller aldri låst hjulet, teknikk som sagt, mens papsen ofte gjør det. Så da passer jo den til de fleste behov. Styret kan til og med vippes så lavt ned at 2-åringen vår kan trille lillesøster også:-)
stjerne3 Skrevet 13. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2006 Tusen takk for mange nyttige svar! Utrolig hvor opphengt man blir i dette med vogn :-) Men siden vogna blir såpass mye brukt er jeg veldig opptatt av at jeg skal kjøpe en GOD vogn jeg blir fornøyd med lenge. Ikke minst med tanke på hvor mye man betaler for en vogn i dag. Var innom en barnevognsbutikk i dag for å sjekke hvilke typer de solgte der. Ble helt overrasket da de kunne fortelle at de ikke førte en eneste vogn med vendbar sitteinnsats! Tusen andre vogner hadde de, men ingen som kunne snues...rart! Jeg er kanskje over gjennomsnittet opptatt av at knotten skal kunne se meg når vi triller (jobber som psykolog, og er nok godt oppflasket på betydningen av tidlig samspill ) Men nå blir det iallefall bestilt en Spirit S3 på nettet (vil ha håndbrems). Tror vi blir fornøyde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå